مزایای داشتن یک سایت فروشگاهی

>>> تاریخ انشتار پست :1400/7/28

در دنیای امروز و آنلاین شدن اکثر کارها حتی کارهای اداری و بانکی بهتر آن است که کسب و کار خود را به روز نگه داریم و با پیشرفت روش های کسب درآمد پیشرفت کنیم تا فراموش نشویم.

طراحی سایت فروشگاهی دارای مزایای بسیاری دارد که از جمله ویژگی های طراحی سایت فروشگاه آنلاین این است که شما می توانید در کنار کسب و کار خود به فروش محصولاتتان در سایتتان نیز بپردازید و یا روشی دیگر اینکه در سایتتان محصولات مجزا و متفاوتی را به فروش برسانید.

امروزه بسیاری از صاحبان کسب و کار دارای مکانی برای فروش محصولات خود نیستند . بلکه صرفا فعالیت مجازی داشته و محصولات و یا خدمات خود را تنها از طریق اینترنت عرضه می نمایند. این به این معنی است که برای راه اندازی کسب و کار و کسب درآمد حتما لازم نیست مکان یا مغازه ای برای ارائه محصولات و خدمات خود به مشتریانتان داشته باشید.

از مزایای طراحی سایت فروشگاهی در ادامه صحبت خواهیم کرد اما در نظر داشته باشید که سایت فروشگاهی مزایای بسیاری برای شما خواهد داشت اما به شرط آنکه اعتماد مشتری را با ارائه بهترین خدمات و بهترین کیفیت بتوانید به دست آورید.

مزیت های فروشگاه اینترنتی

سایت فروشگاهی باعث جذب مشتریان بیشتراستفاده از مزایای فروشگاه آنلاین با عرضه بر مبنای تقاضااستفاده از مزایای فروشگاه انلاین با حذف هزینه‌های خرید و اجارهفروشگاهی همیشه باز و در دسترسبدون نیاز به مکانکاهش هزینه بازاریابی با هدف گیری بهترگسترش گستره جغرافیایی

1-سایت فروشگاهی باعث جذب مشتریان بیشتر

راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی به دلیل دسترسی آسان و راحت آن، سبب نگهداری هرچه بیشتر مشتریان وفادار و قدیمی می شود. از طرف دیگر، یک فروشگاه اینترنتی از هر نقطه دنیا برای همگان قابل دسترس خواهد بود. اگر بتوانید برای سفارش های دورتر یعنی خارج از شهر یا کشورتان امکانی برای ارسال فراهم سازید تا سفارشات مشتری راحت به دستشان برسد آنگاه:

مشتریان قدیمی شما که از محل سکونت سابق خود نقل مکان کرده اند، همچنان امکان خرید از فروشگاه شما را خواهند داشت.مشتریان جدیدی از مناطق دورتر خواهید یافت و و مشتریان شما روز به روز افزایش خواهند یافت.

این مورد یکی از مهمترین و قابل توجه ترین مزایای داشتن یک سایت فروشگاهی است.

پیشنهاد ویژه: سئو چیست

2-استفاده از مزایای فروشگاه آنلاین با عرضه بر مبنای تقاضا

خریداران با مراجعه به یک فروشگاه فیزیکی، توقع مشاهده محصولات و بررسی آنها را خواهند داشت. هرچند ممکن است مراجعه کننده کالا را بخرد یا به هر دلیلی اعم از قیمت، مقایسه با کالای دیگر و… از خرید آن، منصرف شود. در هر صورت شما موظف هستید موجودی مناسبی از کالاهای قابل ارائه، با میزان تقاضای نامشخص داشته باشید.

برای یک فروشگاه آنلاین، لازم است تصویر و کاتالوگ مناسبی برای هر محصول ارائه شود اینگونه مشتریان با اعتماد بیشتری محصول را سفارش خواهند داد و همینطور کاتالوگ و اطلاعات آن باعث می شود تا مشتری اطلاعات بیشتری از کالا های موجود شما داشته باشد و راحت تر محصول مطابق نیاز خود را سفارش دهد.

البته فروشنده باید برای رضایت مشتری این مورد را در نظر بگیرید که، امکان تامین کالا برای سفارش‌های ایجاد شده را دارد یا خیر، در غیر اینصورت کالا را از منوی محصولات حذف کند یا اتمام موجودی را، اعلام نماید.

3-استفاده از مزایای فروشگاه انلاین با حذف هزینه‌های خرید و اجاره

گسب کار در مغازه یا فروشگاه یا شرکت همواره با هزینه‌های تهیه یا اجاره، نگهداری، تعمیرات، مالیات و… همراه خواهد بود.  علاوه بر هزینه های اجاره و پول برای مکان هزینه‌های نگهداری از ساختمان و نیاز به نیروهای انسانی بیشتر نیز، از هزینه های دیگر کسب و کار غیر آنلاین است.

هزینه دیگری که برای مغازه و مکان کسب و کار صرف میشود زمان هایی است که برای مناسبت‌های گوناگون، حراج‌های ویژه یا تغییر فصل، نیازمند تغییر دکور فروشگاه باشید هزینه‌های قابل توجهی برای ابزار، وسایل و نیروی کار بوجود خواهند آمد.

در مقابل، در صورت راه‌اندازی یک وب سایت برای فروشگاه اینترنتی خود با یک طراحی سایت مناسب و کارآمد، بخش زیادی از هزینه‌های نام برده، با استفاده از مزایای فروشگاه اینترنتی کاهش خواهد یافت.

به این نکته توجه داشته باشید که شاید در ابتدای فعالیت هزینه‌ی بالایی برای طراحی یک سایت بهینه بپردازید، یا در طی فعالیت مستلزم پرداخت هزینه سالانه خرید هاست و دامین باشید و یا موضوع پرداخت مالیات همچنان برای شما ایجاد چالش کند. اما چنانچه طراحی متناسبی را در نظر گرفته باشید، نیروی کار بسیار کمتری نیاز خواهید داشت.

و همینطور در رویدادهای مهم سالیانه ،برای اعلام تخفیف یا مسابقه و غیره، تنها افزودن یک صفحه جدید به طراحی وب سایت کافیست و نیاز به صرف هزینه بیشتر نیست.

4-فروشگاهی همیشه باز و در دسترس

همانطور که می‌دانید طبق قوانین دولتی مالکان مکان های فروشگاه‌های، بسته به نوع فعالیت خود موظف به تعطیلی فروشگاه در ساعتی مقرر خواهند بود. یعنی کسب و کاری که در مغازه ها صورت میگیرند برای کسب و کار محدود به بازه زمانی خاصی هستند و از یک ساعتی به بعد حق خریدو فروش ندارند اما از مزایای داشتن یک سایت فروشگاهی این است شما برای فعالیت و خریدو فروش محدود به زمان نیستید و این فروشگاه در 7 روز هفته و 24 ساعت روز باز است و میتواند به فعالیت خود ادامه دهد.

5-بدون نیاز به مکان

به طور کلی راه اندازی یک فروشگاه مجازی ارزان تر از راه اندازی و اجرای یک فروشگاه فیزیکی می باشد. از دیگر مزایای داشتن یک سایت فروشگاهی این است که نیاز به مکان ندارد و حتی در منزل هم می توان به فروش محصولات پرداخت .

6-کاهش هزینه بازاریابی با هدف گیری بهتر

راه اندازی سایت فروشگاهی می تواند بهتر از سایر رسانه های معمول مشتریان را از محصولات و خدمات مطلع کرده و مورد هدف قرار دهد . زیرا مسلما جذب فردی که در اینترنت به دنبال محصول می گردد و خواسته او با هدف کاری شما یکی است بهتر از فردی است که تا به حال متوجه محصول یا خدمات شما نبوده یا اصلا نیازی نداشته است.

7-گسترش گستره جغرافیایی

داشتن یک مکان فروشگاهی قطعا مشتریانی از محله خود و یا محله های اطراف خواهد داشت . یک کسب و کار محلی با طراحی سایت فروشگاهی  می تواند محصولات خود را  در سراسر کشور و یا بسته به محصول، در سطح بین المللی، به فروش برساند  و این امر فقط از طریق داشتن یک استراتژی تجارت الکترونیک امکان پذیر می باشد. این از مزایای داشتن یک سایت فروشگاهی است که شما میتوانید محصول خود را به تمام کشور معرفی کرده به فروش رسانید و یا حتی صادر کنید.

با توجه به مزایای داشتن یک سایت فروشگاهی که گفته شد با یک بررسی و کمی تامل درمیابیم که برای پیشرفت در کسب وکار خود بهتر است که با روش های روز طراحی سایت سایار همسو شویم در غیر اینصورت طولی نمیکشد تا فراموش شویم.


اینستاگرام به عنوان بستری جدید برای برند‌ها مکانی ایده‌آل برای ارتقا مشاغل، دستیابی به مشتریان جدید و جذب مخاطب می‌باشد. داشتن یک استراتژی کلی محتوا در اینستاگرام امری اساسی است. اما گاهی اوقات می‌خواهید که تلاش‌های دیگری نیز برای رسیدن به یک هدف مهم انجام دهید. اینجاست که کمپین بازاریابی اینستاگرام وارد کار می‌شود.

در طول اجرای کمپین بازاریابی اینستاگرام، شما سعی می‌کنید که در طول زمانی مشخص به یک هدف خاص برسید. تمام محتوا کمپین شما روی یک هدف واحد که خاص و قابل اندازه گیری می‌باشد متمرکز و تنظیم شده است. اگر استراتژی اینستاگرام را به یک دو ماراتن آهسته و پایدار تشبیه کنیم، می‌توانیم بگوییم که کمپین‌ها مانند سرعت آن هستند.

کمپین‌ها در مدت زمان کوتاه‌تر و استفاده از انرژی بیشتر باعث می‌شوند که سریع نتیجه بگیرید.  برای ارائه محصولی جدید، با مشتریان جدید ارتباط برقرار کنید و یا برند خود را در میان افراد محبوب‌تر کنید. به یاد داشته باشید که یک کمپین اینستاگرام می‌تواند در دستیابی به هدفتان تا زمانی که خود را برای موفقیت آماده کنید به شما کمک کند.  در این پست، انواع مختلف کمپین‌های بازاریابی اینستاگرام و نکاتی برای ایجاد یک کمپین موثر را به شما معرفی می‌کنیم.

مدیریت اینستاگرام

انواع کمپین‌های بازاریابی اینستاگرام

دسته بندی‌های متنوعی از کمپین‌های بازاریابی اینستاگرام وجود دارد که هر یک از آن‌ها برای اهداف و تاکتیک‌های مختلف بهینه شده‌اند. در اینجا برخی از رایج‌ترین‌ کمپین‌ها را به شما معرفی می‌کنیم تا باعث ایجاد ایده‌ای برای شروع برنامه ریزی‌ در ذهنتان باشد.

کمپین هوشیارانه

در طول این کمپین شما در تلاش هستید که شرکت، محصولات و خدمات خود را بیشتر به افراد نشان دهید. این کمپین برای برندهای تازه‌کار یا افرادی که می‌خواهند با مخاطبان جدید ارتباط برقرار کنند، می‌تواند کمپینی برای نشان دادن چیزهای متفاوت، هیجان‌انگیز و استثنایی در مورد برندتان باشد.

زیرا اینستاگرام سکویی است که کاربران در آن به دنبال کشف و دنبال کردن بسیاری از برندها می‌باشند و جالب است بدانید که حداقل ۸۰ درصد از کاربران یک شرکت را دنبال می‌کنند، و اینجا یک بستر طبیعی برای ایجاد کمپین هوشیارانه شما می‌باشد. اینکه مطالب خود را در مقابل چشمان کاربران اینستاگرام قرار دهید بسیار ارزشمند است. به این خاطر که ۷۵ درصد از کاربران پس از دیدن نام یک برند تجاری به بازدید از آن وب‌سایت می‌پردازند.

کمپین سببی

مصرف کنندگان جوانتر مانند کسانی که بر اینستاگرام تسلط دارند به چیزی بیش از آنچه که یک شرکت می‌فروشد اهمیت می‌دهند. آن‌ها به اخلاق و مسئولیت اجتماعی برندهایی که آن‌ها را ساپورت می‌کنند نیز اهمیت می‌دهند. کمپین سببی راهی برای به قهرمانی رساندن ارزش برندتان است.

به عنوان مثال، شما می‌توانید یک روز یا واقعه‌ای را تبلیغ کنید و یا با سازمان‌های خیریه شریک شوید. مانند کمپین نماد کبوتر صلح که هشتگ آن #DoveWithoutCruelty است. تعهد شرکت را با استفاده از همکاری با  PETA  به منظور جلوگیری از آزمایش بر روی حیوانات و همکاری با اینفلوئنسرهایی که خوش‌‌برخورد بودن را ترویج می‌کنند، برجسته و همکاری می‌کنند.

یک کمپین انگیزشی می‌تواند به وسیله  مخاطبی که ارزش‌ برند شما را به اشتراک می‌گذارد و کاربران آگاه فضای مجازی را درگیر می‌کند، اعتماد و وفاداری را به اطلاع مخاطبان خود برسانید.

 ادمین اینستاگرام

کمپین‌های تبلیغاتی رادیو و تلویزیون‌

جالب است بدانید که رادیو و تلویزیون نیز زیرمجموعه‌ای از انواع کمپین‌های تبلیغاتی می‌باشند. با این وجود که ممکن است این کمپین گیرایی و تاثیر گذشته را برای استفاده به عنوان یک روش تبلیغاتی نداشته باشند، همچنان برای برخی از انواع کمپین تبلیغاتی روش بسیار موثری محسوب می‌شوند. بسیاری از شرکت‌های محلی به این خاطر که در گذشته از این روش استفاده کرده و نتیجه گرفته‌اند، همچنان در زمان حال هم با وجود پیشرفت تکنولوژی، باز هم رویه قدیمی خود را به کار می‌گیرند.

شرکت‌های امروزه به علت آشنایی که با رسانه‌های اجتماعی دارند، از استراتژی بازاریابی دیجیتال و اینستاگرام بهره می‌برند. اما نکته جالب این است، با وجود اینکه شرکت‌های قدیمی ناچارند روش‌های جدیدتر تبلیغات مانند دیجیتال مارکتینگ را آزمایش کنند، شرکت‌های جدیدتر نیز باید برنامه‌ای به منظور استفاده از رادیو و تلویزیون برای کمپین‌های تبلیغاتی خود داشته باشند؛ زیرا این روش‌ها همچنان تنها راه ارتباطی با برخی از مخاطبان خاص است.

کمپین‌های خارج از چارچوب

کمپین‌های تبلیغاتی خارج از چارچوب و اصول از دیگر نوع‌های کمپین به شما می‌رود. این نوع از کمپین‌ها درواقع یک روش غیر متعارف تبلیغاتی محسوب می‌شود. که از ساخت ویدئوهای واقعیت مجازی تا برپا کردن غرفه‌های فیزیکی در نقاط مختلفی از شهر به منظور جلب توجه مشتری را شامل می‌شوند. شرکت تایمز یکی از معروف‌ترین شرکت‌ها است که از این روش استفاده می‌کند.

کمپین تبلیغاتی ایمیل مستقیم

یکی از موثرترین و بهترین روش‌ها برای کمک به رشد شرکت شما، استفاده از کمپین ایمیل مستقیم می‌باشد. درست است که بعضی از افراد معتقدند که این روش، روشی منسوخ است اما تاثیراتی که به همراه داشته است تا حدودی این عقیده را نقض می‌کند. نکته حائز اهمیت این است که استفاده کم از این روش، سبب می‌شود که توجه و تمرکز افراد را بیشتر به خود جلب کند.

کمپین‌های ارجاع مشتری

این کمپین‌ها بر این اساس ساخته شده‌اند که مشتریان فعلی کالا، خدمت یا حتی شرکت را به معرفی محصول مورد استفاده خود به تعدادی از آشنایان خود ارجاع می‌دهند و در مقابل، هدیه‌ای برای مشتری فعلی در نظر می‌گیرند. اگر شما بتوانید مشتریان را به طور کامل در این فضا درگیر کنید، می‌توانید از این روش به عنوان یکی از موثرترین انواع کمپین تبلیغاتی بهره‌مند شوید.

۹ نکته برای ایجاد کمپین‌های بازاریابی موفق اینستاگرام

داشتن ایده برای ایجاد کمپین‌های بازاریابی اینستاگرام به همان اندازه که استراتژی به کار گرفته شده مهم است نیز از اهمیت خاصی برخوردار است. در اینجا ۹ نکته برای ایجاد کمپین‌های بازاریابی موفق اینستاگرام را به شما معرفی کرده‌ایم که در دستیابی به اهداف کمپین کمک بسیاری به شما خواهند کرد.

۱) هوشمندانه هدف‌گذاری کنید

هنگامی که هدفی را برای کمپین خود در نظر می‌گیرید باید توجه داشته باشید که آن هدف واقع‌بینانه، خاص، قابل‌دستیابی و مبتنی بر زمان باشد. برای مثال، زمانی که می‌خواهید تعداد فالوورهای خود را افزایش دهید، این هدف را به قسمت‌های کوچکتر تقسیم کنیم.

پیشنهاد ویژه: بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

به این صورت:

مشخص کنید که به کدام دسته از افراد می‌خواهید برسید؟ چه انتظاری از آن‌ها دارید؟ در اهداف خود دقیق باشید. اطمینان حاصل کنید که یک هدف واحد دارید و تمام محتوا کمپین شما برای پشتیبانی از آن متحد است. قابل اندازه‌گیری: اگر هدف شما قابل‌ اندازه‌گیری نباشد، چگونه می‌خواهید متوجه رشد و موفقیت خود شوید؟ افراد متخصصی را استخدام کنید تا رشد کسب و کارتان را اندازه‌گیری کنند. بنابراین، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که به سمت موفقیت قدم برداشته‌اید. قابل دستیابی: آیا هدف شما واقع‌بینانه است؟ آیا می‌توان آن را به طور دقیق اندازه‌گیری کرد؟ درست است که برای رسیدن به هدف باید به سختی تلاش کنید اما نباید از دسترس خارج شوند و غیر قابل دسترسی باشد. واقع بینانه: این مورد باید براساس بودجه شما، میزان رشد فعلی و مدت زمان کمپین باشد. تحقیق خود را انجام دهید اما نه به گونه‌ای که غیرمنطقی باشد. به این صورت که بخواهید در طول ۲ هفته، فالوورهای خود را از ۱۰۰ به ۱۰،۰۰۰ نفر افزایش دهید. مگر اینکه به همه فالورهای جدید قول یک سفر رایگان به هاوایی را بدهید. مبتنی بر زمان: مدت زمان هدف شما باید به هدف شما و میزان زمانی که فکر می‌کنید برای رسیدن به آن نیاز دارید، باشد. اگر اهداف شما بلندپرواز است، یک هفته خودسرانه تعیین نکنید. از طرفی دیگر، زمان مورد نظر را آنقدر طولانی در نظر نگیرید که انگیزه خود را از دست بدهید. ۲) برای محتوا کمپین برنامه‌ریزی کنید

هنگامی که اهداف خود را مشخص کردید، باید برای هریک از پست‌های تبلیغاتی خود برنامه از پیش تعیین شده‌ای داشته باشید. یک نقشه راه یا تقویم محتوا از پست ها و استوری‌هایی که می‌خواهید هر روز به اشتراک بگذارید، تهیه کنید.

اگر در حال دسترسی به یک اینفلوئنسر هستید، از آنها بخواهید در یک روز خاص که مطابق با تقویم شما است، پستی را به اشتراک بگذارند. هر پست باید در عین‌حال که پیام کلی کمپین را تقویت می‌کند، به تنهایی نیز معقول باشد و به گونه‌ای باشد که اگر مخاطبان چندین پست را مشاهده کردند، تمامی آن‌ها برای ایجاد هیجان با یکدیگر هماهنگی داشته باشند. در صورتی که فقط یک پست را ببینند، باید به اندازه کافی قوی باشد که آن‌ها را بیشتر مجذوب کند. تقویم محتوا می‌تواند شامل پست‌هایی باشد که پیش نمایش کمپین شما را نشان دهد.

برای مثال، قبل از اینکه بخواهید فروش و یا تخفیف ویژه‌ای را در خصوص یکی از محصولاتتان با کاربران درمیان بگذارید، عکس‌هایی از آن محصول را به اشتراک بگذارید تا توجه بیشتری را جلب کند. کمپین‌ها شامل کارهای زیادی می‌باشند و اگر می خواهید موفق شوید باید به کیفیت و خلاقیتی مداوم در طول کمپین خود برسید و آن رویه و برنامه‌ریزی را ادامه دهید.

۳) استفاده هوشمندانه از استوری

اگر فقط برای به اشتراک‌گذاشتن تبلیغات خود از استوری استفاده می‌کنید، سایر فرصت‌های طلایی را از دست خواهید داد. روزانه افراد ۴۰۰ میلیون استوری را تماشا می‌کنند. در حالی که کسب و کارها فقط ۵۰درصد از این استوری‌ها را در بر می‌گیرد. لازم است بدانید که استوری‌ها درواقع پست‌های شما را تکمیل می‌کنند. همچنین می‌توانید محتوا خود را در اختیار Facebook ads قرار دهید که در هر قالب و فرمتی از آنها استفاده کند. در نهایت می‌توانید استوری‌های به اشتراک گذاشته را در هایلایتی جدید ذخیره کنید.

ای بی تست

۴) از تست‌های ای/ بی (A/B testing) استفاده کنید

آیا می‌خواهید از طول عمر کمپین خود حداکثر استفاده را ببرید؟ از تست‌های A / B برای اصلاح استراتژی خود استفاده کنید.

چندین نسخه تبلیغات خود را همزمان تست کنید که با انتخاب خودکار نسخه های برتر بودجه شما به حداکثر می‌رسد. با استفاده از تست A/B  تقریبا تمامی المان‌های تبلیغات خود را می‌توان بررسی کرد؛ مانند: کاربران، لندینگ پیج، تصاویر و … .

هر تست اطلاعات بیشتری به شما می‌دهد که کدام عمل بهترین نتیجه را به همراه دارد. این حجم از اطلاعات به شما کمک می‌کند که در فعالیت‌های بعدی در استراتژی اینستاگرام از حد خود فراتر بروید و به سوی موفقیت پرواز کنید.

۵) یک هویت بصری چشم‌گیر و هماهنگ ایجاد کنید

کمپین شما باید مطابق با ظاهر و حس و حال کلی برند شما باشد. اما بازهم با این وجود می‌توانید آن‌ را متمایز کرد. برخلاف یک تبلیغ واحد که  باید از ترکیب و هماهنگی خوبی با بقیه مطالب برخوردار باشد، یک کمپین می‌تواند به تنهایی نمایان شود و تم خاص خود را داشته باشد. اما لازم به ذکر است که باید به یاد‌ماندنی و قابل‌ شناخت باشد.

به طوری که هر قطعه از کمپین به یک پیام کلی و منسجم اشاره داشته باشد. این کمک خواهد کرد تا هر بار که شخصی یک تبلیغ را مشاهده می‌کند، تماس خود را با آن حفظ کرده و اشتیاق آشنا شدن با آن را نیز داشته باشد. همچنین به خود کمپین شخصیت و لحن خاصی را می‌دهد. به این فکر کنید که می‌خواهید زمانی که افراد کمپین شما را می بینند، چه احساسی داشته باشند. خنده داره؟ و یا هیجان انگیز؟ و یا… .

۶) معیارهای مربوطه را بررسی کنید

اگر یک کمپین در جای دورافتاده‌ای پایه‌گذاری شود و هیچ فردی آن اطراف نباشد، آیا دیگر مهم است که چقدر سخت تلاش کرده است؟ آیا تلاشی که کرده است تاثیرگذار خواهد بود؟ قبل از اینکه حتی کمپین خود را راه‌اندازی کنید، باید معیارهای کلیدی و مهم مورد استفاده را برای ارزیابی موفقیت خود مشخص کنید. این دقیقا به معنای هدف‌گذاری هوشمندانه است که در گام اول به آن پرداختیم.

به عنوان مثال، در یک کمپینی که هدفی مشخص دارد و معیارهای مربوطه به خوبی بررسی و ارزیابی شده‌اند، می‌خواهید به رشد کاربران، میزان دستیابی و به اشتراک‌گذاری محتوا خود توسط مخاطب توجه کنید. این فرایند بسته به اهداف کمپین شما متفاوت خواهد بود. معیارهای بسیار زیادی وجود دارد که می‌توانید در رسانه‌های اجتماعی ردیابی کنید. برخی از تجزیه و تحلیل ها در اینستاگرام بی‌نظیر هستند و به شما کمک بسیار خواهند کرد.

بسته به نوع کمپین مانند فروش یا راه اندازی محصول، ممکن است بخواهید از طریق لینک های قابل ردیابی یا استفاده از کدهای تبلیغی، معیارهای خارج از سیستم عامل را نیز ردیابی کنید. فراموش نکنید که حتماً یک پایه و اساس را برای برند و استراتژی کمپین خود ایجاد کنید، بنابراین می‌توانید تاثیر آن را به طور دقیق در طول کمپین خود اندازه‌گیری کنید.

۷) با یک اینفلوئنسر همکاری داشته باشید

اینفلوئنسرها کاربرانی هستند که مخاطبان بسیار زیاد و ارگانیکی در اینستاگرام دارند که طرفداران آنها به نظرات و توصیه‌های آنها اعتماد دارند. به همین دلیل، اینفلوئنسر می‌توانند اتفاق و شریک شگفت انگیزی باشد که شما را به یک کاربر وفادار متصل می‌کنند و به کمپین شما اصالت و اعتماد می‌افزاید. پست‌های ایجاد شده توسط اینفلوئنسرها به نمایندگی از نام تجاری شما، باید از دستورالعمل‌های FTC یا همان کمیسیون فدرال تجارت پیروی کنند و به صورت واضح به عنوان تبلیغات (ads) شناخته و مشخص شوند.

این نوع مشارکت و همکاری معمولا فقط در صورتی انجام می‌شود که برای برند و کمپین شما نتایج خاص و ارزشمندی را به همراه داشته باشد. بنابراین، در ابتدا اینفلوئنسرهای محبوب را شناسایی کنید، پست‌های آنها را که با دیگر برندها همکاری داشته‌اند را بررسی کنید تا از پشتیبانی که قرار است صورت گیرد، مطمئن شوید.

هنگامی که افزایش مخاطبین و کاربران مطرح می‌شود فقط به تعداد زیاد آنها توجه نکنید. بلکه باید تمام توجه و تمرکز خود را بر روی تعامل آنها بگذارید. چراکه پیگیری‌های انفلوئنسرها برای برند و کمپین شما اعتماد و وفاداری را به همراه خواهد داشت.

۸) بودجه برای موفقیت

بودجه همیشه بخش مورد‌علاقه همه افرادی است که درحال کار با استراتژی تبلیغات هستند. برای به دست آوردن آن باید برخی از فعالیت‌ها را به درستی انجام دهید. به بیان دیگر، هنگام تهیه بودجه کمپین موردنظر، تاکتیک هایی را که بیشترین اهمیت را برای اهداف خود ایجاد می‌کنند شناسایی کنید و مطمئن باشید آن هزینه‌ها را نیز در نظر گرفته‌اید. قطعا می‌دانید که باید پست‌های تبلیغی و استوری‌ها را پوشش دهید، اما کار با اینفلوئنسرها و برگزاری مسابقات نیز هزینه‌های اضافی را به همراه خواهد داشت.

اینتل را از قبل جمع کنید و سپس آن را در بودجه بازاریابی خود بکار گیرید. در یک دنیا عالی و بی‌نقص، می‌توانید برای تمام کمپین‌های خود بودجه بی‌نهایت داشته باشید، اما در اینجا در سیاره زمین، در صورت محدود بودن بودجه باید در مورد تاکتیک‌های خود تعدیل و تجدید نظر کنید یا یک کمپین کوتاه مدت را اجرا کنید.

۹) به تجربه کاربری توجه کنید

متناسب با اهداف کمپین بازاریابی اینستاگرام شما، ممکن است افراد پس از کلیک بر روی پست یا تبلیغات شما سبب شوند که افرادی از اینستاگرام آنها به پروفایل شما راهی شوند. به خاطر داشته باشید که یک لندینگ پیج قدرتمند به شما در رسیدن به هدف کمپین خود کمک می‌کند.

 

پیشنهاد مطالعه بیشتر:

کتاب Influencer Marketing for Brands کتا برند Sac_State کتابچه راهنمای دیجیتال مارکتینگ کتاب چگونه اینفلوئنسر شویم

 

منبع: سایار

بسیاری بر این باورند که وب سایت نیاز نیست و صرف اینکه در شبکه های اجتماعی حضور داریم، کافیست! ما در عصر دیجیتال زندگی می کنیم؛ پس چه بخواهیم و چه نخواهیم به سمت دیجیتالی شدن حرکت درحرکت هستیم و وب سایت یکی از ملزومات حضور در آن است.

در ادامه 14 دلیل برای شما مطرح خواهیم کرد تا بدانید با طراحی وب سایت، چه مزایایی کسب خواهید کرد.

طراحی سایت در کرج

1_ خدمت دهی 24 ساعته در 7 روز هفته

شما به صورت فیزیکی تنها می توانید در ساعات خاصی سرویس دهی کنید؛ درحالی که فروشگاه های اینترنتی این مشکل را نداشته و به صورت 24 ساعته در تمام ایام هفته این خدمت رسانی را انجام می‌دهند.

در این حالت، زمانی که شما در مسافرت یا خواب تشریف دارید، فروشگاه شما باز بوده و کاربران می توانند در هر ساعت از شبانه روز، درخواست های خود را ثبت کنند تا پس از بازشدن فروشگاه، تقاضاهای مشتریان را برای آنها ارسال کنید.

2_ همه در اینترنت به دنبال فروشگاه میگردند نه در خیابان

با افزایش دستگاه های هوشمند مانند موبایل؛ رفتار مردم نیز تغییر پیدا کرده و به سمت خرید اینترنتی رفته است. برای مثال اگر کسی بخواهد در محلی به دنبال کافه یا فروشگاه بگردد؛ اول از همه در گوشی خود به دنبال آن میگردد، بجای آنکه آنرا از محلی ها بپرسد.

در این شرایط، حضور شما در اینترنت بیش از پیش احساس می شود و اگر کاربران شمارا در نتایج موتور های جستجو نتوانند پیدا کنند، به راحتی شمارا نادیده خواهند گرفت.

پیشنهاد ویژه: طراحی سایت در کرج

3_ نزد مشتری معتبر شوید

وب سایت، مانند شعبه ای در فضای مجازی است، پس هم باید هزینه نگهداری و تبلیغات آنرا نیز تقبل کنید.

بنا بر بررسی های صورت گرفته، بیش از 60 درصد خرید ها به صورت اینترنتی انجام می‌شود که در صورت عدم حضور شما در این مکان؛ از همکاری های سازمانی و خرید های عمده و خرده محروم خواهید شد.

4_ از ابزار های قدرتمند فروش استفاده کنید

شما می توانید با استفاده از متن، عکس و ویدئو هایی که داخل وب سایت خود قرار می دهید، بسیار بیشتر از یک فروشنده برای کاربرانتان مفید باشید. درضمن شما می توانید بدون خستگی به صورت 24 ساعته در خدمت مردم باشید، درحالی که یک فروشنده هرگز چنین نیست.

5_ به مشتریان خود آموزش دهید

آیا تا کنون شده است که بخواهید چیزی را به مشتریان خود بیاموزید یا از آموزش زیاد آن به کاربران، خسته شده باشید ولی باز همان سوال هارا از شما بپرسند؟

شما به راحتی از طریق وب سایت خود می توانید تمام این آموزش هارا در اختیار کاربران خود قرار دهید و ذائقه مشتریان خود را بر اساس میل خود تغییر دهید.

6_ در محل خود شناخته شوید

زمانی که شما به دنبال چیزی در اینترنت میگردید، موتور های جستجو نزدیک ترین مکان را پیشنهاد می دهند. در این صورت شما نیاز دارید تا برای موتور های جستجو شناخته شده باشید تا شما را به کاربران خود پیشنهاد دهد.

وب سایت به شما این امکان را می دهد تا خود را به موتور های جستجو بشناسانید و در رتبه های برتر آن قرار بگیرید. در این صورت نه تنها در محل، بلکه در استان و کشور خود نیز شناخته خواهید شد.

پیشنهاد ویژه: سئو سایت در کرج

سئو سایت در کرج

7_ بازار خود را گسترش دهید.

زمانی که شما از تراکت و سایر رسانه های چاپی استفاده می کنید، می توانید تنها به افراد محدودی دسترسی داشته باشید اما زمانی که از رسانه های دیجیتال استفاده می کنید، میتوانید به افراد بسیار بیشتری دسترسی داشته باشید و از این طریق فروش خود را افزایش دهید.

8_ رقبای شما هم وب سایت دارند!

در حال حاضر بیش از 150 میلیون اکانت اینستاگرام و بیش از 20 میلیون وب سایت برای ایرانیان به ثبت رسیده است که این خود نشان دهنده این است که همین الان هم چندان زود نیست و بسیاری از رقبای شما در دنیای اینترنت وارد شده اند. پس زودتر شما نیز دست به کار شوید.

9_ رسانه های اجتماعی برای شما کافی نیست!

برخی از افراد بر این باورند که رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام، لینکدین، تویتر و غیره برای آنها کافیست و نیازی طراحی وب سایت ندارند. این باور کاملا غلط است چراکه هر شبکه اجتماعی برای مخاطبان خاصی است و شما از آنها برا افزایش آگاهی از برند خود استفاده می کنید تا برای کار اصلی به وب سایت شما مراجعه کنند.

یکی دیگر از مواردی که باید درنظر داشته باشید این است که شما مالک شبکه های اجتماعی نیستید و درصورت تحریم، یا حذف آنها، تمام کسب و کار شما به راحتی از بین خواهد رفت. پس نیاز دارید بر روی چیزی سرمایه گذاری کنید که مالک تمام و کمال آن هستید.

10_ محصولات و خدمات خود را به نمایش بگذارید

تفاوتی ندارد که شما محصول ارائه میدهید یا خدمت خاصی ارائه می کنید. همانطورکه برای کسب و کار خود بروشور طراحی می کنید، به طراحی وب سایت نیاز دارید تا کاربران را از محصولات و خدمات خود مطلع کنید.

شما می توانید یک فروشگاه داشته باشید و در عین حال از آن به عنوان کارت ویزیت خود نیز استفاده کنید. برای مثال اگر شما در تلویزیون، شبکه های اجتماعی و غیره تبلیغا کنید نیاز به جایی برای معرفی خود دارید تا هرمدلی که دوست داری، خود را به کاربر معرفی کنید و هیچ محدودیتی نداشته باشید.

11_ طراحی سایت ارزان تر از تبلیغات سنتی است

زمانی که شما از تبلیغات سنتی استفاده می کنید دچار مشکلاتی خواهد شد، دور ریز خواهد داشت و یا برای چاپ مجدد باید دوباره هزینه در نظر بگیرید ولی طراحی وب سایت یک بار برای همیشه از شما پول دریافت می کند و شما می توانید این طراحی را به صورت مادام العمر داشته باشید.

12_ بهبود کارایی کسب و کار

اطلاعات مشتریان بالقوه و بالفعل شما بسیار مهم هستند؛ چراکه با آنها می توانید انواع آمار و ارقام گوناگونی دریافت که به شما در رشد کسب و کارتان کمک بسیار زیادی خواهد کرد.

شما با استفاده از وب سایت می توانید هر مدلی که نیاز دارید را از طریق فرم ها یا رفتار کاربران دریافت کنید و به تصمیم گیری های مدیریتی خود کمک کنید تا بتوانید رشدی صعودی داشته باشید.

پیشنهاد ویژه: تولید محتوا اینستاگرام

13_ وب سایت یا مرکز داده؟

شما می توانید بخشی از وب سایت را به عنوان پایگاه دانش درنظر بگیرید و تمام آموزش های خود را در انجا قرار دهید. همچنین می توانید اطلاعات کارمندان، ورود و خروج و سایر اطلاعات مربوط به کامندان خود را در آنجا نگهداری کنید.

14_ رفتار کاربران خود را مورد بررسی قرار دهید

شما می توانید از ابزار های آنالیزی مانند گوگل آنالتیکس، هات‌جر و غیره، کابران خود را مورد بررسی قرار دهید. این ابزار ها به شما کمک می کند تا بدانید کاربران در کجاها دچار مشکل می شوند تا بتوانید آنهارا برای کاربرانتان بهینه سازی کنید.

با این کار هم کاربران خریدی خوب و ساده‌ای را تجربه خواهند کرد و هم شما می توانید با بهینه سازی هایی که انجام می‌دهید، هزینه و سربار های اضافی را حذف کنید تا به فروش بالایی دسترسی پیدا کنید.

حتما شما هم کسب و کارهایی را در اینستاگرام دیده اید که بعد از مدت کوتاهی به شکست می خورند و یا نمی توانند از بیش تر از یه حدی پیشرفت بیشتری داشته باشند. در اینجا از شما می خواهم که خود را جای مشتریان این گونه پیج ها بگذارید آیا بدون هیچ اعتمادی و هیچ شناختی از محصولات و برند تمایل دارید پول را واریز کنید؟ من که فکر نمی کنم جواب شما مثبت باشد.

این روزها اینستاگرام به یک بازار پر رقابت تبدیل شده است. که اگر کمی برنامه ریزی دقیق و فکر خلاقانه ای داشته باشیم می توانیم سبب افزایش فروش در اینستاگرام شویم. اما همان طور که تعداد زیادی از افراد برای پیشرفت در کسب و کار خود به اینستاگرام روی می آورند به همان میزان رقابت سخت تر و پیچیده تر می شود. و برای موفقیت در همچین فضایی باید استراتژی درستی را پیشه بگیرید تا بتوانید فروش خود را به حداکثر برسانید.

1_ با اعتماد سازی فالوورهای علاقه مند به کسب و کارتان را جذب کنید

ممکن است تعدادی از فالوورهای شما بخاطر خریدهای ناموفقی که در فضای آنلاین داشته اند، از خرید کردن به صورت آنلاین پرهیز کنند. از طرفی تعداد تبلیغات از طریق اینفلوئنسرها بسیار زیاد شده است که خیلی از آن ها از شیوه های تبلیغاتی بسیار سطحی استفاده می کنند مانند (چون خیلی ها توی دایرکت از من این سوال و پرسیدن که فلان چیز و از کجا خریدی بهتون معرفی میکنم) که در این مواقع دوس داریم بگوییم اینفلوئنسر عزیز راحت باش و تبلیغاتت رو انجام بده!

بسیار واضح است که نباید شیوه ی تبلیغات و معرفی محصولاتمان به گونه ای باشد که به شعور مخاطبانمان توهین کنیم چرا که در این صورت نتیجه منفی خواهد داد. خبر خوب این است که اینستاگرام پر از مشتریانی است که به راحتی می توانیم آن ها را به مشتریان دائم تبدیل کنیم. که اولین قدم و مهم ترین آن اعتماد سازی به شیوه های درست است.

۲_ افزایش فالورهای واقعی

خرید فالوورهای غیر واقعی و یا افرادی که با علاقه خود پیج شما را دنبال نمی کنند، فرستادن پیام های تبلیغاتی به دایرکت افراد و تولید محتوا بدون هیچ هدف و برنامه ریزی، یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که می توانید انجام دهید!

جالب است بدانید با افزایش فالوور از این طریق یعنی خریدن فالوور غیر واقعی، هیچ وقت فروش شما افزایش پیدا نمی کند. به دلیل این که هیچ کدام از فالوورهای شما با میل خود پیج شما را دنبال نکرده اند و هیچ گونه اعتمادی نسبت به کسب و کار شما ندارند، دقیقا این موضوع جواب عکس می دهد و حتی ممکن است تعداد زیادی از فالوورهایتان پیج شما را آنفالو کنند!

برای افزایش فروش در اینستاگرام لازم است فالورهای علاقه مند به کسب و کارتان را پیدا کنید، برای این کار ابتدا نوع محتوای خود را مشخص کنید، برنامه ریزی داشته باشید و برای ارائه ی محتوای خود زمان بندی کنید.

در مرحله ی بعدی به جای استفاده از ربات های اینستاگرامی و یا فالو آنفالو کردن افراد، سعی کنید با مخاطبان خود تعامل بیشتری داشته باشید. برای مثال پست های افرادی که در زمینه کاری شما فعالیت می کنند یا علاقه مند هستند آن را لایک کنید، کامنت بزارید و به تعامل بپردازید.

حتما ببینید: سئو سایت در کرج ۳_ جهت افزایش فروش در اینستاگرام، برای تبلیغات هزینه کنید

تبلیغات در واقع یک نوع سرمایه گذاری هوشمندانه است، به خصوص اگر برند و بیزینس شما تازه تاسیس شده باشد. از آن جایی که در این تبلیغات در ایران از طریق تبلیغات داخلی اینستاگرام وجود ندارد، شما می توانید از شیوه های دیگر برای این کار استفاده کنید مانند اینفلوئنسر مارکتینگ و غیره.
تبلیغات در اینستاگرام می تواند ارتباط شما را با مخاطبان جدید آسان تر کند و جامعه ی هدف شما را گسترش دهد. نکته ای که باید در زمینه ی تبلیغات به آن توجه کنید این است که حتما  کمپین های تبلیغاتی خود را به گونه ای طراحی کنید که بر روی مخاطبان هدف مترکز شود. به طور مثال یک برند کفش زنانه ممکن است جامعه ی هدف خود را افرادی با سن ۲۰ تا ۳۰ سال قرار دهد.

بنابراین باید استراتژی های خود را به گونه ای طراحی کند که مورد توجه این سنین قرار بگیرد.  کمپین های تبلیغاتی افزایش فروش در اینستاگرام را پنج برابر افزایش می دهند، و همچنین میزان بازگشت سرمایه به بیزینس ها را ۶ برابر بالا خواهند برد. نتیجه ای که از این مطلب می گیرید، اهمیت انتخاب استراتژی مناسب برای برند شما است. استراتژی مکمل بیزینس شما می تواند نقش اساسی در افزایش فروش در اینستاگرا داشته باشد.

۴_ افزایش فروش در اینستاگرام نیاز به محتوای تصویری خوب دارد

جالب است بدانید که تصاویر بیش تر از هر نوع محتوای دیگری در مغز ما ثبت می شوند، و نسبت ارزش یک تصویر خوب به صدها کلمه بیشتر است، این موضوع می تواند یک خبر خوب در زمینه ی تولید محتوای در اینستاگرام باشد. بنابراین برای موفقیت در اینستاگرام یکی از اولویت های شما باید، انتشار تصاویر جذاب و حرفه ای باشد. در واقع علاوه بر این که باید کیفیت عکس شم به خصوص در رابطه با یک محصول بالا باشد باید باور پذیری در ذهن مشتری را بالا ببرید.

مثلا به جای استفاده کردن از فیلترهای غیر واقعی که کیفیت عکس را هم پایین می آورند، بهتر از چند عکس با کیفیت از زایای مختلف محصول مورد نظرتان بگذارید. یا به طور مثال اگر شما لباس می فروشید به جای این که از لباسی که روی چوب لباسی است، عکس بگذارید بهتر است از یک مانکن واقعی که لباس را پوشیده است عکس با کیفیت بگذارید به این طریق می توانید تصویر واقعی از محصول مورد نظرتان در ذهن مخاطبان ثبت کنید.

علاوه بر این اگر محصول شما نیاز به توضیح بیشتر دارد مانند ابعاد، سایز، رنگبندی حتما تمامی این موارد را در آلبوم عکستان و یا کپشن توضیح دهید. در کنار تمامی این موارد برای هر محصولی که در اینستاگرام می گذارید می توانید پیشنهادات خودتان را یا مشتری های قبلی که راضی و خوشحال از خرید کردن محصولات شما هستند را نیز بگذارید. که خولد این کار سبب افزایش اعتماد بیشتری به کسب و کار شما خواهد شد.

۵_ نشان دهید که واقعی هستید

حتما از خودتان می پرسید چطور نشان دهیم که خود واقعیمان هستیم؟ اجازه بدهید با زدن یک مثال این موضوع را برای شما روشن تر کنم. به طور مثال اگر یک پیج فروش لباس دارید سعی کنید عکس مدل های واقعی را پست کنید یا اگر بلاگر هستید عکس و فیلم از خودتان به اشتراک بگذارید. اگر یک فروشگاه حضوری دارید که چه بهتر! عکس و تصاویر محصولاتتان را در آن محیط پست کنید چرا که نشان دادن محیط های واقعی اعتماد فالوورهای شما را چند برابر خواهد کرد.

نشان دادن پست صحنه ی کسب و کار یکی دیگر از راه کارهای اعتماد سازی است. مثلا از بسته های پستی که قرار است به دست مشتری هایشان فرستاده شود عکس یا فیلم بگیرید و در استوری آن را انتشار دهید. فالوورهای شما با دیدن تصاویر پشت صحنه ی شما اعتماد بیشتری به شما خواهند کرد در نتیجه با خیال آسوده تری از شما خرید می کنند و همچنین شما را به دوستان و آشنایان خود معرفی خواهند کرد.

حتی می توانید در محیط کار به هر بهانه ای که جشن گرفته اید عکسش را در اینستاگرام خود انتشار دهید. فالوورها دیدن لحظات واقعی را در اینستاگرام دوست دارند علاوه بر این، با انجام دادن این کارها تعامل و صمیمیت شما با فالوورهایتان بیشتر خواهد شد.

حتما ببینید: ادمین اینستاگرام ۶_ مشتریان خود را تشویق کنید تا شما را معرفی کنند

یکی ار زاه های افزایش فروش در اینستاگرام همین روش است چرا که بسیاری از افراد از دوستان و آشنایان خود برای خرید محصولات مورد نظرشان سوال می کنند تا برند مناسبی را برای خرید کردن انتخاب کنند. بنابراین با تشویق مشتریان برای به اشتراک گذاشتن تجربیات خرید از محصولات شما، بازدیدکنندگان و مشتریان بیشتری جذب خواهید کرد. به طور مثال مشتری خود را تشویق کنید که با خرید دو پیراهن، اگر تجربه ی خود را به اشتراک بگذارد، با این کار یک پیراهن دیگر به صورت رایگان دریافت خواهد کرد.

همچنین فراموش نکید که هشتگ های اختصاصی برای خود طراحی کنید که مشتریان به هنگام اشتراک گذاری بتوانند به راحتی از هشتگ مختص به برند شما استفاده کنند. به این ترتیب شما می توانید اثر بخش بودن یا نبودن این روش (هدیه دادن از طریق اشتراک گذاری تجربه) را بررسی کنید و یا از طریق ایده های جدید سبب این اتفاق شوید که مشتریان شما افزایش پیدا کنند.

۷_ تخفیف دادن را فراموش نکنید!

یکی از تاثیر گذارترین روش ها در اینستاگرام برای جذب فالوور بیشتر و افزایش فروش، تخفیف دادن به مشتریان است. البته منظور ما این نیست که هر روز و با مشتری چونه بزنید برای تخفیف دادن! به طور مثال اگر شما آنلاین شاپ پوشاک دارید، می توانید اخر هفته ها یا حتی اخر هر فصل و یا در مناسب های خاص مانند روز مادر، تخفیف های ویژه ای بر روی بعضی از پوشاک خود بگذارید. از این طریق هم مقدار فروش خود را بالا خواهید برد و هم فالوورهای شما پیجتان را به دوست و آشنایان معرفی می کنند.

تخفیف ها مشتریان زیادی را به سمت شما جذب می کنند که معمولا هم منجر به افزایش فروش می شود. افزایش تعامل کاربران به پست ها و محتواهای شما در اینستاگرام، سبب بالا رفتن جایگاه شما و همچنین افزایش فروش در اینستاگرام خواهد شد.

۸_ خرید کردن را برای مشتریان خود آسان کنید!

این نکته را در نظر بگیرید که هر چقدر مسیر خرید کردن از پیج شما برای مشتریان آسان تر و قابل دسترس تر باشد به همان میزان احتمال خرید بیشتر می شود و در نتیجه شاهد افزایش فروش در اینستاگرام خواهید بود. لازم ایت، علاوه بر دسترسی شفاف به وبسایت ها و راه های ارتباطی، توضیحی کاملی از روند خرید، قیمت محصولات، ابعد و ویژگی های آن در کپشن پست ها و مجموعه استوری های هایلایت شده منتشر کنید.

تا جای ممکن سعی کنید از ایجاد سردرگمی برای خرید کردن و رسیدن به اطلاعت لازم جلوگیری کنید. همچنین می توانید راه های ارتباط با پشتیبانی و نحوه ی پیگیری مشکلات در سفارش و خرید را با شفایت بیان کنید بهتر است این موضوع را برای مشتریانی که تازه وارد پیج شما شده اند تکرار کنید یا در قسمت هایلایت استوری سیو کنید همچنین می توانید خلاصه ای از این نکات را در کپشن ها اضافه نمایید.

۹_ نوشتن BIO پیج کسب و کار فراموش نشود

رسیدن به هر مقصدی نیاز به یک آدرس سر راست و دقیق دارد. بعد از این حاسب کاربری خود را از معمولی به به حالت بیزینس در آوردید، لازم است اطلاعت مربوط به کسب و کار خود را در قسمت Bio پیچ وارد کنید. در این قسمت باید به زبان خیلی صریح و مختصر به فالوورهای خود بگویید که در چه حوزه ای فعالیت می کنید و چطور می توانید به آن ها کمک کنید.

باید قسمت Bio پیج شما به گونه ای باشد که مخاطب به محض ورود به پیج شما و با خواندن این قست متوجه این موضوع شود که شما چه فعالیتی انجام می دهید. همچنین اگر سایتی مربوط به فروش محصولاتتان دارید، لازم است آدرس سای خود را در این قسمت وارد کنید.

۱۰_ تاثیر استوری در افزایش فروش در اینستاگرام

قدرت های استوری اینستاگرام را در افزایش فروش دست کم نگیرید! استوری ها یکی از بهترین فضاهای مناسب برای افزایش فروش در اینستاگرام هستند. اما چگونه می توانیم از استوری اینستاگرام بیشترین بهره را ببریم؟
اگر دست های شما به هنگام عکس میلرزد، خریدن یک مونوپاد و یا یک سه پایه لازمه ی کار شما است. با خریدن این ابزارها عکس های با کیفیت تری می توانید انتشار کنید.
در استوری هایتان از پشت صحنه کسب و کارتان و یا داستان و ماجراهایی که برای برند شما اتفاق می افتد، با فالوورهایتان به اشتراک بگذارید.
حتما از تجربیات مشتری هایتان که از محصولات شما خریداری کرده اند در استوری هایتان بیاورید.
با استفاده از عکس هایی که از محصولاتتان گرفته اید، می توانید یک ویدیو بسازید و آن را در استوری پیج قرار دهید. در گرفتن عکس از محصولات توجه کنید که از نور پردازی طبیعی استفاده کرده باشید و همچنین تمام آن ها با کیفیت باشند. کیفیت نورپردازی در فیلم برداری  را نیز رعایت کنید.

حتما ببینید: طراحی سایت در کرج ۱۱_ نقش اینفلوئنسرها را در اینستاگرام دست کم نگیرید

مردم اینفلوئنسرها را دوست دارند به همین علت نظرهای آن ها برایشان عادی و صمیمانه به نظر میرسد. جای تعجبی ندارد که برندها بیشتر از پیش، به اینفلوئنسر مارکتینگ روی آورده اند. استراتژی یک اینفلوئنسر مارکتینگ مناسب می تواند تاثیر بسزایی در افزایش فروش در اینستاگرام شما داشته باشد.

برای افزایش فروش در اینستاگرام، با استفاده از محتواهای اینفلوئنسرها از کدهای تخفیفی یا کمپین های فروش ویژه استفاده کنید. اگر شما قصد افزایش فروش از طریق چند اینفلوئنسر را دارید، سعی کنید برای هر کدام یک کد تخفیف مجزا در نظر بگیرید تا عملکرد و بازخورد هر کدام از آن ها را بیشتر برآورد کنید.

10 بخش اصلی در طراحی سایت

>>> تاریخ انشتار پست :1400/7/12

طراحی سایت از جمله شغل‌هایی است که توانسته امروزه طرفداران زیادی را به خود جلب کند. بسیاری از کسب وکارها برای پیشرفت بیشتر در کار خود اقدام به طراحی سایت می‌کنند. در این مقاله پیش از آن که بخواهیم شما را با مراحل طراحی سایت آشنا کنیم لازم دانسته‌ایم در ابتدا شما را با موارد مورد نیاز برای طراحی سایت آشنا کنیم. پس در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

بسیاری از افراد نمی‌دانند که طراحی است را از کجا شروع کنند. اغلب بسیاری از سوالات از قیبل، برای طراحی سایت چه زبانی لازم است یاد بگیریم؟ از چه ابزارهای برای طراحی سایت استفاده کنیم و … از ما پرسیده می‌شود. در ادامه این مقاله قصد داریم به مهم‌ترین موارد مورد نیاز برای شروع مراحل طراحی سایت اشاره کنیم.

یادگیری زبان html
زبان html  به زبان نشانه گذاری ابر متن معروف است. این زبان نشانه گذاری اولین موردی است که در یادگیری مراحل طراحی سایت می‌تواند به شما کمک کند. زبان html در ایجاد بدنه اصلی و ساختار کلی سایت به کار می‌رود. همچنین در این زبان از تگ‌ها استفاده می‌کنند استفاده می‌کنند و کارایی تگ‌ها این است که مشخص کنند در صفحات وب سایت از چه عناصری استفاده شود.
همچنین لازم به ذکر است که با استفاده از زبان html می‌توانید یک چهارچوب کلی برای صفحات وب سایت بسازید. البته دانستن این زبان به تنهایی نمی‌تواند به شما در طراحی سایت کمک کند. چرا که نسخه‌های قدیمی آن منسوخ شده و یادگیری نسخه‌های جدید آن ملزوم به دانستن زبان دیگری است.یادگیری زبان Css
css به عنوان یک مکمل و همراه برای زبان html به حساب می‌آید. چرا که می‌تواند کمبودها و یا ضعف‌های آن را برطرف کند. بنابراین یادگیری این زبان هم برای پیشبرد مراحل طراحی سایت ضروری است. لازم به ذکر است گفته شود css  یک زبان نشانه گذاری بوده که ساختار طراحی وب سایت از جمله خصوصیاتی مانند سایز، رنگ، فونت، نحوه چیدمان عناصر و … مشخص می‌کند.
بنابراین  css و html به شما کمک می‌کند تا ظاهر سایتتان را به طور کامل بسازید. همچنین این دو زبان شما را قادر به ساختن سایت‌های استاتیک می‌کند.یادگیری زبان جاوا اسکریپت
جاوا اسکریپت زبانی سطح بالا به حساب می‌آید که برای سایت‌های داینامیک و تعاملی مورد استفاده قرار می‌گیرد. لازم به ذکر است که گفته شود این زبان از شیوه‌های مختلف برنامه نویسی پشتیبانی می‌کند. همچنین از جاوا اسکریپت برای برای برنامه نویسی سرور، اپلیکیشن‌های موبایل، بازی و … می‌توان استفاده کرد.
یادگیری این زبان ممکن است در ابتدا پیچیده و سخت به نظر برسد اما بهتر است به عنوان یک سرگرمی و یا یک نوع بازی با آن برخورد کنید و خودتان را درگیرش نمایید تا بتوانید در آن ماهر شوید.

 

حتما ببینید :خدمات طراحی سایت در کرج

 

مراحل طراحی سایت۱) تحقیقات

تحقیق و پرس و جو یکی از مهم‌ترین مراحل طراحی سایت محسوب می‌شود. در این مرحله از طراحی وب سایت تمرکز اصلی بر روی جمع آوری اطلاعات است. در واقع این مرحله جهت درک بیشتر شرکت‌ها در مورد کسب و کار مشتری، شناسایی بازار هدف و تعیین هدف اصلی سایتی که قرار است طراحی شود انجام می‌گیرد. اگر چه راحت‌تر این است که مراحل طراحی سایت را که مربوط به تحقیق و برنامه ریزی می‌باشد را نادیده گرفت و یک راست به سراغ مراحل طراحی سایت رفت.

لازم است بدانید که مرحله تحقیقات جزو مراحل مهم و ضروری برای طراحی یک سایت محسوب می‌شود. در ادامه به چند سوال مهم که در این مرحله باید از مشتریان خود بپرسید اشاره خواهیم کرد.

مشتریان شما را چه افرادی تشکیل می‌دهند؟هدف شما از طراح وب سایت چیست؟سازمان یا شرکت شما چه خدماتی ارائه می‌کند؟و …

اینها تنها چند نمونه از سوالات است که باید در این مرحله از مشتریان خود بپرسید. برای تکمیل و جمع آوری اطلاعات بیشتر قطعا نیازمند تحقیقات بیشتر در این مرحله هستید. در جلساتی که با مشتریان خود در این مرحله می‌گذارید علاوه بر ایجاد رابطه دوستانه و بهتر این فرصت را خواهید داشت که پیشنهادات ونظرات خود را بر اساس هدف و نیاز مشتری به وی اعلام نمایید تا در صورت تمایل از نظرات شما در طراحی سایت خود استفاده کند.

۲) تعریف وسعت پروژه

تعریف وسعت پروژه یکی از مراحل ضروری طراحی سایت محسوب می‌شود. اصولا یک ترسی که درباره اکثر پروژه‌ها وجود دارد وسعت کار است. اما وقتی که شما وسعت کار را به خوبی تعریف کرده باشید و در اون فعالیت‌هایی که باید انجام بشن و زمان تحویل آن‌ها را مشخص کنید می‌توانید به صورت شفاف‌تر انتظاراتی که مشتریان شما دارند را تنظیم کنید. یکی از معمول‌ترین روش‌های ردیابی پروژ‌های طراحی سایت استفاده از جدول Gantt است.

این جدول علاوه بر این که کارهای بزرگ را برای شما تیتر می‌کند، وظایفی که در هر فعالیت باید انجام شوند وهمچنین تاریخ شروع وپایان آن‌ها را نیز مشخص می‌کند. با استفاده از این جدول مسئولیت‌های بین تیم طراحی و مشتری نیز مشخص می‌شود. از این طریق هم مشتری‌ها و هم اعضای تیم در وقت موعود وظایف خود را انجام می‌دهند و در جریان می‌باشند که اگر کوتاهی صورت بگیرد کل کار عقب می‌افتد.

۳) برنامه ریزی

پس از این که اطلاعات مورد نیاز را برای طراحی سایت به دست آوردید زمان رسیده است که سراغ برنامه ریزی بروید. در واقع با برنامه ریزی می‌توانید از هزینه‌های اضافی جلوگیری کنید و با در دست داشتن یک برنامه مشخص، مانند نقشه سایت شروع به طراحی سایت کنید. در این قسمت از جمله موارد مهم که باید به آن توجه کنید مشتری است. سایتی که شما طراحی می‌کنید باید بتواند یک ارتباط خوب با مشتری برقرار کند و او را به سمت محصولات یا خدمات شما جذب کند.

مرحله برنامه ریزی در مراحل طراحی سایت در مورد اجزای وب سایت مانند، فروم‌ها، عناصر گرافیکی و … تصمیم گیری می‌کنند و برای رسیدن به آن برنامه‌ای مناسب در نظر می‌گیرند. که این مرحله شامل سه بخش می‌شود که عبارتند از:

ایجاد یک استراتژی مناسب برای سئو سایت

برای اینکه طراح سایت بتواند یک سایت را طراحی کند باید یک استراتژی مشخص برای سئو سایت ایجاد کند. این استراتژی بهتر است شامل کلمات کلیدی مورد نظر کاربران و مشتریان، رعایت کردن قوانین سئو، بررسی ارزش کلمات کلیدی و همچنین پر کردن کاستی‌های سایت با محتوای سئو شده باشد.

طراحی وایجاد نقشه سایت

هنگامی که استراتژی سئو را ایجاد کردید، می‌توانید با استفاده از آن نقشه سایت را طراحی کنید. این کار باید بر اساس مهم‌ترین صفحات انجام بگیرد و بتوانید ایده‌های خوب در رابطه با تولید محتوا داشته باشید.

حتما ببینید :۱۶ مورد از مهم‌ترین نکات طراحی سایت در سال ۲۰۲۱

 

۴) انتخاب دامنه

برای این که یک وب سایت کاربردی داشته باشید، نیاز به دامنه خواهید داشت. لازم است به نام دامنه خود خوب فکر کنید چرا که دامنه آدرس نام و آدرس سایت شما در اینترنت خواهد بود. در واقع این آدرس به کاربران این امکان را می‌دهد که به واسطه آن شما را در اینترنت پیدا کنند. لازم به ذکر است که دامنه‌ها پسوندهای مختلف دارند که معمول‌ترین آن‌ها استفاده از پسوند بین‌المللی .com ویا دامنه داخلی .ir است. برای گرفتن دامنه لازم است به نکاتی که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم دقت کنید.

اگر در حال راه اندازی وب سایت شرکتی هستید بهتر است نام دامنه با نام شرکت شما همخوانی داشته باشد. ولی اگر به دنبال وب سایت شخصی هستید می‌توانید از نام خود در دامنه استفاده کنید. اگر هدف شما استفاده از دامنه‌های بین المللی است می‌توانید از پسوندهای .org .net .com استفاده کنید.

گر به دنبال ثبت برند خود هستید و دامنه‌ی .com را به عنوان دامنه اصلی خریداری کرده‌اید پیشنهاد می‌شود دامنه .ir را نیز خریداری کنید تا شخص دیگری امکان ثبت آن را نداشته باشد. ممکن است دامنه‌ای که در نظر دارید توسط شخص یا سازمان دیگری زودتر از شما گرفته شده باشد ولی جای نگرانی نیست تا به امروزبیشتر از ۳۰۰ میلیون نام دامنه‌های متفاوت ریجستر شده‌‌اند.

ولی میلیون‌ها نام دیگر آزاد هستند که می‌توانید آن‌ها را برگزینید. علاوه بر دامنه داشتن هاست برای ذخیره اطلاعات بسیار مهم است. در واقع هاست فضایی روی یک سرور همیشه در دسترس است که اطلاعات سایت شما روی آن ذخیره می‌شود. بدون داشتن هاست سایت شما برای دیگران قابل دسترس نخواهد بود.

۵) انتخاب طراحی یا قالب

گام بعدی در مراحل طراحی سایت، انتخاب طراحی یا قالب سایت است.همان طور که قطعا خود شما هم می‌دانید ظاهر وب سایت در جذب مخاطب و کسب همراهی او نقش بسیار مهمی دارد. برای شروع می‌توانید یکی از قالب‌هایی که به نیاز و سلیقه شما نزدیک است را انتخاب کنید. شما با انتخاب یک قالب به قالب انتخابی محدود نخواهید بود و به محض ورود به قالب با دسترسی ادمین لیستی از ماژول‌های مختلف برای شما به نمایش داده می‌شود.

حتی شما می‌توانید با قالب‌ محتوای خالی شروع کنید و وسایت خود را با ماژول‌های آماده شده طبق نیاز‌های خود بچینید. لازم به ذکر است که به این نوع سیستم، سیستم ماژولار گفته می‌شود. سیستم ماژولار به شما انعطاف پذیری بیشتری در طراحی سایت می‌دهد چون که می‌توانید ماژول‌های مختلف را به هر قسمت از وب سایت خود اضافه کنید. به طور مثال طبق سلقیه خود چینش ماژول‌ها را عوض کنید، بک گراندهای پارالاکس اضافه کنید، تم رنگی تعریف کنید و … تا در نهایت به سایتی که در ذهن شما است تبدیل شود.

۶) سفارش سازی

سفارش سازی قالب وب سایت کاملا به شما بستگی دارد. با پنل ادمینی که در اختیار شماست به راحتی می‌توانید تمام قسمت‌های سایت را ویرایش ومدیریت کنید. با گذشت زمان ممکن است نیازمندی‌های شما از سایت تغییر کند و نیاز به سفارش سازی‌های بیشتری داشته باشید. در واقع تمام ابزارهایی که لازم دارید در اختیار شماست در نتیجه هر زمان که بخواهید می‌توانید تغییرات مورد نظرتان را در سایت ایجاد کنید. سفارش سازی که جزو مراحل طراحی سایت است می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

اضافه کردن صفحاتایجاد منو و زیر منومحتوا گذاریو …

۷) تولید محتوا

تولید محتوا و جمع آوری تصاویر با کیفیت گام مهمی در مراحل طراحی سایت است. مخصوصا اگر تمایل دارید محصولی را در سایت خود بفروشید. پیشنهاد می‌کنیم که مهم‌ترین مطالب سایت مانند تخفیفات، جایزه‌‌ها و …در بالای سایت که مورد دید بیشتری است قرار دهید.

شاید شما هم این تجربه را داشته باشید که وقتی وارد یک سایتی می‌شوید تمام مطالب آن را مطالعه نکرده باشید و فقط یک مرور کلی روی سایت داشته‌اید، کاربران شما هم دقیقا همین رفتار را خواهند داشت پس لازم است تلاش کنید تا مطالب خود را بیشتر در قالب بصری مانند استفاده از تصاویر ویدیوها قرار دهید. همچنین می‌توانید در متن‌های خود از تیتر بزرگ و یا رنگی با بک گراند استفاده کنید و تلاش کنید متن‌های کوتاه و خوانا برای مخاطبان خود بنویسید. رعایت نکات زیر در تولید محتوای مناسب به شما کمک خواهد کرد.

مخاطبان خود را بشناسید و طبق سلیقه آن‌ها تولید محتوا انجام دهید.در محتوای خود از تیترهای مناسب و جذاب استفاده کنید.رقیبان خود را تحلیل کنید.کاملا شفاف خود را به مخاطبین معرفی کنید و نکته ابهامی نگذارید.از فونت ورنگ مناسب در نوشتن متن محتوا استفاده کنید.سعی کنید محتوای شما ساده و قابل فهم باشد.حتما ببینید :۶ مرحله فرآیند تولید محتوا۸) تست و بازنگری سایت

در مرحله بازنگر و تست، یک فضای هاست نمونه تهیه شده و سایت به طور کامل در اختیار کارفرما قرار می‌گیرد تا به عنوان یک مدیر یا یک کارفرما با آن کار کند. همچنین ممکن است کارفرما در این مرحله نیاز به تغییراتی جدید را احساس نماید. با توجه به این موضوع که تمام مراحل پیاده سازی قبلا به تایید کارفرما رسیده است چنان که این تغییرات بیش از ۱۵ درصد باشد فاکتور جداگانه‌ای برای اعمال تغییرات مورد نظر صادر می‌گردد.

۹) انتشار نهایی سایت

در این مرحله از مراحل طراحی سایت زمانی که سایت شما به سایتی با اطلاعات اصلی و واقعی تبدیل شد لازم است سایت خود را بر روی دامنه اصلی که خریداری نموده‌اید بارگذاری نمایید. برای این کار باید dns های دامنه خود را به تنظیمات پنل خود اضافه کنید.

۱۰) استراتژی مارکتینگ

شاید شما فکر کنید سخت‌ترین کار یک پروژه انجام مراحل طراحی سایت و راه اندازی آن است. اما وقتی سایت خود را راه اندازی کردید متوجه این موضوع خواهید شد که جذب کاربران و دیده شدن سایت شما بسیار مهم‌تر است که البته با داشتن یک استراتژی مناسب مارکتینگ می‌توانید به این هدف نزدیک‌تر شوید.

 

منبع: سایار