شاید برای خیلی‌ها طراح وب سایت شدن کار جذاب و ساده‌ای باشد ولی آیا واقعا شما برای این کار ساخته شده‌اید؟ اصلا پیش نیاز‌های طراح سایت شدن چه چیزهایی است؟

در این مقاله سعی کرده‌ایم هر آنچه که برای طراح وب سایت شدن لازم است را به طور دقیق توضیح دهیم پس با ما همراه باشید.

طراح وب سایت باید چه ویژگی‌ها یا روحیاتی باید داشته باشد؟

این موضوع یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین موضوعاتی است که باید قبل از شروع هر کاری به آن فکر کنیم.

بی‌شک افرادی که از راه مورد علاقه خود کسب و کار دارند، در طولانی مدت از موفق‌ترین افراد در زمینه کاری خود می‌شوند. پس قبل از شروع هر کاری لازم است بدانید آیا واقعا به آن کار علاقه دارید؟ یا با شرایط کاری آن مشکلی ندارید؟ در رابطه با طراح وب سایت شدن لازم است قبل از شروع کار، خود را با این سوال‌ها به چالش بکشید.

روزانه چند ساعت پشت کامپیوتر می‌شینید؟

در کارهایی که انجام می‌دهید چقدر به جزئیات توجه می‌کنید؟

چقدر با مسائل نرم افزاری و فنی کامپیوتر آشناییت دارید؟

اولین و مهم‌ترین وسیله‌ای که قرار است شما مدام با آن کار کنید کامپیوترتان است، اگر با این وسیله نمی‌توانید ارتباط برقرار کنید یا تاکنون استقبالی از کار کردن با آن نشان نداده‌اید اندکی دچار مشکل خواهید شد. اگر فکر می‌کنید با این قضیه می‌توانید کنار بیایید یا به هر صورت آن را حل خواهید کرد پیشنهاد می‌کنم با ما در ادامه این مقاله همراه باشید. در غیر این صورت، به احتمال زیاد این شغل مناسب شما نخواهد بود.

گاهی اوقات در بعضی از مراحل کدنویسی یا الگوریتم‌ها ممکن است با مشکل مواجه شوید، لازم است در این جور مواقع از تمامی منابع آنلاین یا حتی آفلاین به دنبال جستجو جواب سوال خود باشید، که این قضیه ممکن است چند روز شما را در گیر کند که البته تجربه‌ای که بدست می‌آورید بسیار ارزشمند خواهد بود. در نتیجه فردی که می‌خواهد طراح موفق سایت شود، باید روحیه‌ی بالا و تلاش زیاد داشته باشد.

لازم است این را نیز اضافه کنیم که شرکت سایار رایانه در طراحی سایت در کرج و همچنین سئو و بهینه سازی سایت در کرج در کنار شماست تا بهترین راه کارها را برای شما جلوی پایتان قرار دهد.

از کجا و چگونه باید شروع کنم؟

شروع هر کاری سخت است، ولی یک شروع حساب شده قطعا شما را در مسیر موفقیت قرار خواهد داد. این وظیفه‌ی ما است که بهترین و سریع‌ترین روش‌ها را در اختیار شما بگذاریم، پس نگران نباشید، سعی داریم شما را دقیق راهنمایی کنیم. ابتدا لازم است شما یک دید کلی نسبت به مسیر طراحی وب سایت داشته باشید.

هنگامی که شروع به کاری می‌کنید لازم است ابتدا اصول پایه آن را یاد بگیرید، وب سایت طراحی شده باید، طراحی UX بسیار خوبی داشته باشد. چرا که طراحی UX خوب باعث می‌شود، بازدیدکنندگان در سایت شما باقی بمانند در حالی که UX نامناسب آن‌ها را به جایی دیگر می‌برد.

طراحی UX یا تجربه کاربری به زبان ساده چیزی است که کاربر در سایت شما می‌بیند. مثلا لوگو در کدام بخش سایت قرار داشته باشد یا منوها به چه شکل باشند و امثال این‌ها. پس قبل از تلاش برای ایجاد وب‌سایت لازم است نحوه‌ی سامان‌دهی وب سایت‌ها را یاد بگیرید. بعد از این مرحله باید حداقل به دو زبان کدنویسی css و html رجوع کنید، آن‌ها را یادبگیرید و مسلط شوید.

پس از آن با دو زبان برنامه نویسی سمت کاربر و سمت سرور آشنا خواهید شد که با یک تصمیم گیری درست باید یکی از آن‌ها را برگزینید و به صورت حرفه‌ای آن را ادامه دهید. همچنین در این بین با چند نرم افزار کدنویسی و گرافیکی آشنا خواهید شد که باید سعی کنید تسلط عمومی خود را بالا ببرید. در فراگیری عجول نباشید، آهسته و پیوسته قدم بردارید تا در این راه حرفه‌ای شوید.

پیشنهاد مشاهده: نصب و راه اندازی وردپرس در 5 دقیقه

چقدر طول می‌کشد تا طراح وب سایت شوم؟

فقط می‌توان گفت همه چیز بستگی به تلاش شما دارد. بسته به تعریفی که شما از یادگیری دارید و همچنین هدف شما، ممکن است یک روز تا ده سال و یا بیشتر نیاز به زمان داشته باشید.

انواع روش‌های یادگیری

جستجو در منابع اینترنت:

این روش یکی از ابتدایی‌ترین و ساده‌ترین روش‌ها است، که هر فردی با هر سطحی از اطلاعات و دسترسی می‌تواند از آن استفاده کند. همچنین این روش، روشی رایگان است. اما مشکلی که وجود دارد این است که زمان یادگیری را بسیار طولانی می‌کند و همچنین اگر سوالی یا مشکلی برایتان به وجود آید، نمی‌توانید مشکل را به صورت قطعی حل نمایید و ممکن است مرجع مناسبی برای حل مشکلتان پیدا نکنید. به همین دلیل این روش یادگیری ممکن است بیش از یکسال نیز طول بکشد و البته که روشی غیرکامل و جامع است.

مطالعه کتب آموزشی:

این روش نسبت به روشی قبلی دارای مرجعیت بیشتر است. همچنین امکان آموزش در هر زمان از شبانه روز را دارد. ولی مشکل این روش این است، به دلیل این که حوضه‌ی طراحی سایت بسیار پویا است و لازم است شما همیشه اطلاعات خود را بروز کنید، ممکن است اطلاعات کتاب در زمان مطالعه منسوخ شده باشد و دیگر در بازار کاربردی نداشته باشد. علاوه بر این مدت زمانی که باید در این روش نیز صرف شود تا طراح وب سایت شوید، مانند جستجو منابع در اینترنت، طولانی مدت خواهد بود.

ویدئو‌های آموزشی:

استفاده از ویدئو‌های آموزشی، روشی پربازده‌تر و مطلوب‌تر از دو روش بالاتر است. اما اگر ویدئو‌های آموزشی، پشتیبانی برای آموزش نداشته باشند شما نمی‌توانید جواب سوال‌های خود را پیدا کنید و در نتیجه قادر نخواهید بود مسیر را ادامه دهید. با توجه به عدم مشخص بودن مرجع مورد استفاده شما، نمی‌توان به طور قطع گفت مدت زمانی که باید برای آموزش و یادگیری از این طریق صرف کنید چه مقدار است و ممکن است بین چندماه تا یکسال به طول بیانجامد تا طراح وب سایت شوید.

شرکت در کلاسهای آموزشی:

می‌توان گفت این روش، یکی از استاندارترین روش‌های یادگیری است. که البته نسبت به روش‌های دیگر از هزینه‌ی بیشتری برخوردار است اما با تلاش دانشجو برای یادگیری، تضمین شده است. مدت زمان یادگیری در این روش مشخص‌تر از روش‌های دیگر است. اما این نکته را همیشه در نظر بگیرید که برای طراح وب سایت شدن گاهی وقت‌ها لازم است از تمامی منابع برای رفع مشکلتان استفاده کنید، ضمن این که همیشه باید اطلاعات خودتان را بروز کنید.

با چه نرم افزاری باید کار کرد؟

در این راه ( طراح وب سایت) با نرم افزارهای متفاوتی آشنا خواهید شد و در هرکدام بسته به گرایش خاصی که به آن ورود نموده‌اید، باید یک تسلط حداقلی داشته باشید و آن را افزایش دهید.
در یک دسته‌بندی کلی می‌توان نرم‌افزار‌ها را در دو گروه مجزا قرار داد:

نرم‌افزارهای گرافیکی (برداری و پیکسلی) مانند: فتوشاپ، ایلوستریتور، کورل دراو و …

نرم‌افزارهای کدنویسی مانند: Notepad، Visual studio code و …

در مورد نرم‌افزارهای کدنویسی این نکته را باید بدانید که آن‌ها فقط کدنویسی شما را سریع‌تر و مرتب‌تر می‌کند و شما می‌توانید تمام کدهای خود را در یک فایل Notepad ساده بنویسید.

بازار کار و درآمد طراحی وب سایت چگونه است؟

مشاغل آی‌تی در حال حاضر در کل دنیا از لحاظ درآمد یا در صدر جدول هستند یا با سرعت زیادی رو به رشد هستند. اما یکی از اصلی‌ترین عواملی که روی درآمد شما تاثیر گذار است میزان مهارت شماست، هرچقدر شما فعال‌تر باشید و تیم قوی‌تری داشته باشید، تعداد دریافت پروژه‌های شما نیز بیشتر می‌شود و در نتیجه درآمد شما نیز افزایش پیدا می‌کند.

پروژه‌های بزرگ و موفق خود یک عامل مهم در نشان دادن توانایی شما به دیگران، و ایجاد حس اعتماد در مشتری است، که به صورت تصاعدی هر مشتری راضی یک مشتری جدید به شما معرفی می‌کند.
اما از لحاظ بازار کار باید بگویم، مهم‌ترین عامل تضمین شغل شما در این کسب و کارها فقط و فقط تخصص شماست. در واقع هرچقدر تخصصی‌تر وارد یک رشته شوید ضمانت کار خود را بالا برده‌اید. و همیشه این نکته را به خاطر بسپارید که هرچقدر شما تخصص‌ بالاتری داشته باشید در ازای زمان کمتر، پول بیشتری دریافت خواهید کرد که این مساله امری بسیار طبیعی است چون شما رقیب کمتری دارید.

پیشنهاد مشاهده: اهمیت طراحی وب سایت برای کسب و کارها

علم لازم جهت ایجاد یک سایت:

بخش گرافیک: معمولا طرح‌های اولیه وب سایت مانند، طراحی اشکال گرافیکی، تصویرسازی، طراحی لوگو و‌‌… در این بخش انجام می‌شود.

برنامه‌نویس سمت کاربر (Clinet Side): طراحی رابطه کاربری یا همان پوسته سایت (بخشی از سایت که کاربر با آن در ارتباط است) برعهده‌ی یک برنامه نویس رابط کاربری است، که معمولا از زبان‌های html،Css ،javascript ، استفاده می‌کنند.

برنامه‌نویس سمت سرور (Server side): با استفاده از زبان برنامه‌نویسی مثل، asp.net و php، ارتباط مرورگر با سرور را میسر می‌سازد.

پیشنهاد مشاهده: خدمات طراحی وب سایت در کرج

برنامه‌نویس سمت کاربر (cilnet side)

تمامی سایت‌ها به طور کلی در دو سمت کاربر و سرور فعالیت می‌کنند. سمت کاربر همان‌طور که از اسمش پیداست، شامل مجموعه فعالیت‌هایی است که تمامی آن‌ها قابل مشاهده بوده و کاربران و مراجعه کنندگان سایت شاهد آن هستند. برنامه‌نویس سمت کاربر به طور عام طراح وب سایت خطاب می‌شود، به دلیل این‌ که سایت را از لحاظ بصری طراحی می‌کند.

از زبان‌های کاربردی و معروف این بخش html و css است. زبان اچ‌تی‌ام‌ال یک زبان نشانه گذاری بوده و پایه و اساس سایت برمتکی بر این زبان است. زبان سی‌اس‌اس مسئول زیباسازی و جلوه‌ دهی زبان html است. با این زبان می‌توان تمام المان‌ها را با زیبایی هر چه تمام‌تر به نمایش گذاشت.

زبان پرکاربرد دیگر، زبان جاوا اسکریپت است. در واقع این زبان تمام المان‌ها را به حرکت در میاورد. زبان جاوا سکریپت مسئول تحرک و پویا پذیری سایت است. حال اگر بخواهیم این زبان‌ها را بهتر توصیف کنیم می‌شود باید گفت که بدن یک انسان را در نظر بگیرید، اسکلت بدن انسان که شامل استخوان‌ها و … مانند زبان html است و رنگ پوست و تمام هرچه که در ظاهر دیده می‌شود مانند زبان css است و زبان جاوا اسکریپت نیز مسئول به حرکت در آوردن تمام این اجزای بدن می‌باشد.

  • html: ایجاد ساختار و محتوای اصلی سایت
  • css: تنظیم ظاهر صفحه
  • /li>
  • jQuery: ایجاد اسکریپت آسان برای جاوا اسکریپت
  • Bootstrap: طراحی سریع‌تر

بوت‌استرپ

بوت اسپ یا همان Bootstrap مجموعه‌ای از ابزارهای رایگان برای ایجاد صفحات وب و نرم‌افزارهای تحت وب است که شامل دستورات css، html، و توابع جاوا اسکریپت جهت تولید و نمایش فرم‌ها، دکمه‌ها، تب‌ها، ستون‌ها و سایر المان‌های مورد نیاز طراحی وب می‌باشد.

بوت‌استرپ ابتدا توسط مارک اتو و جاکوب تورنتون در جهت یک چهار‌چوب ظاهری مشخص و یکسان در ابزارهای توییتر طراحی و نوشته شد. قبل از شروع این پروژه نمونه‌های زیادی با همین رویکرد ایجاد شده بود که همگی با سرنوشتی مشابه و عدم استقبال طراحان وب روبه‌رو شدند. مارک اتو یا همان سازنده‌ی توییتر تصمیم به ساخت یک سیستم داخلی و قدرتمند برای خود با نام بوت‌استرپ گرفت.

برنامه‌نویس سمت سرور (server side)

در مثال بدن انسان که سمت کاربر فرض کردیم، در این قسمت مغز انسان که تمام رفتارهای آن قابل مشاهده نیستند همان زبان سمت‌سرور است. ما نمبینیم در این بخش چه واکنش‌هایی رخ می‌دهد، در واقع ما فقط شاهد نتیج آن هستیم. در برنامه‌نویسی سمت سرور می‌توانید از زبا‌ن‌های زیر استفاده کنید.

  • php
  • ASP.net

با این که هر دو زبان سمت سرور کار می‌کنند ولی با یکدیگر متفاوت هستند. این انتخاب شماست که از کدام یک استفاده کنید. ترجیح من زبان php است. این زبان به صورت رایگان در اختیار عموم قرار دارد و همچنین در هر لحظه در حال رشد است. یکی از مهم‌ترین مزایای این زبان این است که وردپرس با این زبان نوشته شده است. شما برای تسلط به وردپرس باید به این زبان مسلط باشید. سمت سرور بسیار گسترده بوده و محدود به یادگیری تنها یک زبان‌برنامه نویسی نیست.

چند نکته‌ی پایانی:

همیشه بروز باشید و هیچ وقت به داشته‌هایتان بسنده نکنید. تخصص، مقطعی است و جایگاه تخصص در هر زمینه‌ای تغییر می‌کند، اگر به ۲۰ سال پیش نگاه کنید می‌یابید که مقطع لیسانس، یک مقطع تقریبا بالایی باید بود ولی الان در بسیاری از موقعیت‌های شغلی یک پیش نیاز حداقلی محسوب نمی‌شود.

یک شبه پولدار شدن را فراموش کنید! طراح وب سایت شدن نیاز به صبر و کسب تجربه دارد شاید مجبور شوید مدتی به صورت رایگان کار کنید و یا در پروژه‌ها مشارکت کنید و حقوق واقعی خود را دریافت نکنید. این مراحل لازم است چون علاوه بر کسب تجربه باعث می‌شود شما در بازار کار بیشتر شناخته شوید و اعتبار بیشتری کسب کنید. خود را ثابت کنید و مطمئن باشید کم‌کم به شما روی می‌آورند تا یک کار باکیفیت و تخصصی برایشان انجام دهید و آنجاست که شما باید منصف باشید و تلاش کنید جایگاه شما رو به زوال نرود.

نظرات در رابطه با این پست
نام :
ایمیل :
وب سايت :
کد تاييد :
متن دیدگاه :