همانطور که می‌دانید رقابت در اینستاگرام بسیار شدید و تنگاتنگ است. اما اصلا جای نگرانی نیست چراکه در این مقاله ۶ مرحله بازاریابی در اینستاگرام را به شما ارائه خواهیم داد که به شما در رشد کسب و کارتان کمک کند.

این مراحل به شما کمک می‌کنند تا به سمت موفقیت گام بردارید و همچنین قادر باشید خودتان به تنهایی فقط با رعایت چند نکته به ارتقا برند خود در اینستاگرام کمک کنید. شما همچنین می‌توانید با اضافه کردن ایده‌های خلاقانه خود به مواردی که در ادامه آمده است، مسیر هموار و شگفت‌انگیزی به سمت مدیریت بازاریابی اینستاگرام ایجاد کنید.

با یک نام کاربری خارق‌العاده شروع کنید

سعی کنید نام کاربری را انتخاب کنید که مخاطب متوجه شود شما چه کسی هستید و یا چه کاری را انجام می‌دهید؟ همچنین تلاش کنید نامی که پیدا می‌کنید بسیار بااصالت باشد چراکه همین امر سبب ایجاد تعامل میان شما و مخاطب خواهد شد. ازآنجایی که اینستاگرام بستری چشمگیر و جذاب دارد، هرچقدر نام کاربری شما به این ویژگی نزدیک‌تر باشد به این معناست که شما در مسیر صحیحی قرار دارید.

پیشنهاد ما در این زمینه به شما این است، از نام‌های کاربری که در آنها از اعداد استفاده شده است، خودداری کنید. به این خاطر که این دسته از نام‌ها اصالت یک برند و یا کسب و کار را مشخص نمی‌کند و اغلب افراد معمولی از این نوع نام‌ها استفاده می‌کنند. در نهایت، اگر برای برند و تجارت خود این نوع نام را در نظر بگیرید، سبب گیج شدن کاربر می‌شود که آیا این نام مختص یک فرد و یا یک برند است؟ هنگامی که قصد پیدا کردن نام مورد نظر هستید، مهم است تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید خود را به عنوان یک شخصیت و یا یک برند معرفی کنید.

برای مثال: اگر می‌خواهید شخصیت خود را به کاربران نشان دهید و آن را برجسته کنید، با استفاده از روشی خلاقانه نام خود را بکار بگیرید. خانم Marriam Ezzeddine که متخصص آشپزی هستند را در نظر بگیرید. وی با توجه به اینکه قصد داشته است که نام خود را بیشتر جلوه دهد از نام مستعاری مانند cookinwithmima برای برند و کسب و کار آشپزی خود انتخاب کرده است.

همانطور که شما هم موافق هستید، نامی منحصر به فرد است که حساب کاربری وی را از دیگر افراد موجود در زمینه آشپزی جدا کرده است. اگر نام کاربری انتخاب کرده‌اید که از قبل توسط فرد دیگری گرفته شده است می‌توانید از این ایده‌ها بهره بگیرید:

  • از موقعیت جغرافیایی خود استفاده کنید: لوکیشن خود را با روشی خلاقانه به اسمتان اضافه کنید. مانند JSmithhouses_Dallas.
  • به محصول خود اشاره کنید: ترکیبی از اسم و محصولی که ارائه می‌کنید را در نظر بگیرید. مانند JSmith_luxuryrealty.
  • اگر دامنه ثبت شده‌ای دارید، از آن استفاده کنید: اگر وب‌سایت اختصاصی در اختیار دارید از آن استفاده کنید. مانند dreamhomes.
  • پیشوند برند را استفاده کنید: بخشی از اسم خود و برند را به گونه‌ای خلاقانه ترکیب کنید و از آن استفاده کنید. مانند: DreambigwithSmith و یا WeareJohnSmithrealty.

ابزارهایی مانند namechk و KnowEm ابزاری عالی برای تشخیص اینکه آیا نام کاربری اینستاگرام قبلاً گرفته شده است یا خیر هستند.

به یک خوره هشتگ تبدیل شوید

شناخت مخاطبان خود امری ضروری است. به عنوان مثال، اگر شما در املاک مسکونی کار می‌کنید، لازم نیست پست‌هایی در رابطه با املاک تجاری به اشتراک بگذارید. ترکیبی مواردی که با کسب و کار شما مرتبط نیستند باعث سردرگمی می‌شود و همچنین به سرعت کاربران را از پیج شما دور می‌کند.

زمانی که مخاطبین نقطه امن پیج خود را می‌شناسید، می‌توانید تمرکز تولید محتوا پست‌های مرتبط شوید و همچنین موانع را محدود کنید که سرانجام منجر به جذب مخاطب هدف خواهد شد. تحقیق در خصوص بهترین پست‌ها یک راه بسیار عالی برای برجسته کردن فیلد کاری و همچنین جذب علاقه و توجه شدید دنبال‌کنندگان بالقوه به اینستاگرام شما می‌شود. شایان ذکر است، استفاده از هشتگ درواقع روشی برای ایجاد دکمه CTA است که افراد را به سمت پست‌های مربوطه سوق می‌دهد.

به بیان ساده‌تر اگر کاربران روی یک هشتگ ضربه بزنند، به صفحه‌ای منتقل می‌شوند که عکس‌ها و فیلم‌هایی را نشان می‌دهد که افراد آنها را با همان برچسب و هشتگ بارگزاری کرده‌اند. استفاده از هشتگ در کپشن پست‌ها  یک راه عالی برای در معرض دید کاربران و همچنین افزایش فالوور در اینستاگرام است زیرا باعث می‌شود پست‌های شما حتی برای افرادی که شما را دنبال نمی‌کنند هم قابل مشاهده باشد.

استفاده هوشمندانه از هشتگ‌ها علاوه بر اینکه منعکس کننده شخصیت یا نام تجاری شما هستند، ابزار و روشی قابل اعتماد برای طرفداران به صفحه شما است. می‌توانید هزاران مورد از هشتگ‌های محبوب و مشهور را پیدا کنید و از آنها استفاده نمایید. در اینجا چند نمونه از آنها را آورده‌ایم که می‌توانید برای جلب توجه بیشتر کاربر استفاده کنید.

  • #Instagood
  • #photooftheday
  • #Instadaily
  • #Instalike
  • #Instacool
  • #Bestoftheday

اگر قصد دارید که بیشتر در معرض دید افراد قرار بگیرید از تعداد مناسبی از هشتگ‌ها استفاده کنید. درست است که هشتگ بیشتر به معنای بازدید بیشتر است و بازدید بیشتر به معنای دنبال کننده بیشتر است! اما با این حال، به خاطر داشته باشید که نباید کاربر را تحت الشعاع قرار دهید و یا آنها را خسته کنید.

به بیان دیگر، در استفاده از هشتگ اصلا اغراق نکنید. بنابراین برچسب‌های خود را مرتبط با ماهیت صفحه خود نگه دارید و سعی کنید افراد را با هشتگ های اضافی خفه نکنید. در نهایت، با دنبال‌کنندگان خود مانند خانواده رفتار کنید!

از علایق دنبال کنندگان خود مطلع باشید و حتماً درباره پست‌هایی که جالب به نظر می رسند نظر دهید این امر نه تنها باعث افزایش میزان در معرض قرار گرفتن شما می‌شود، بلکه به افراد نشان می‌دهد که شما چقدر به آنها نیز اهمیت می‌دهید. این امر سبب ایجاد تعامل و صمیمیت بی حد و اندازه‌ای در میان شما و فالوورها خواهد شد.

به یک عکاس حرفه‌ای تبدیل شوید

برخلاف توییتر یا فیس بوک که بستری برای بکار بردن هوشمندانه لغات است، در اینستاگرام همه‌چیز در مورد تصویر است. اینستاگرام توانایی عمیقی در به نمایش گذاشتن تصاویر شگفت انگیز در مورد هر چیزی که می‌توانید تصور کنید است. این ویژگی آن را به ابزاری موثر در بازاریابی امروزه تبدیل کرده است. رقابت در اینستاگرام برای تصاویر شگفت انگیز واقعی است، اما اگر بتوانید از عکاسی‌های منحصر به فرد و تصاویر زیبا در پست‌های خود استفاده کنید، تاثیر بسیاری در صفحه شما خواهد گذاشت.

از تصاویر خسته‌کننده و معمولی که از قبل به صورت آماده در اینترنت هستند، خودداری کنید. اگر می‌خواهید در این بازار رقابت موفق باقی بمانید، اصلا از تلفیق استفاده نکنید و سریعترین راه برای انجام این کار، اطمینان از اصالت و نوآوری در تصاویر است. در اینجا چند روش ساده برای ایجاد تصاویر قابل توجه وجود دارد:

در یادگیری هنر عکاسی سرمایه گذاری کنید

اگر در مورد راه‌اندازی و هدایت موفق بازاریابی خود از طریق اینستاگرام جدی هستید، یادگیری نکاتی که شما را به یک عکاس حرفه‌ای تبدیل می‌کند، ایده خوبی است. به عکاسی و تصاویر سایر حساب‌های کاربری موجود در اینستاگرام نگاهی بیندازید. ترکیب، نورپردازی و نوآوری در تصاویر جلوه‌ای از اصالت و خاص بودن برند را نشان می‌دهد.

اکانت اینستاگرام افراد و برندهای مورد تحسین و علاقه خود را به خوبی مطالعه و بررسی کرده و هدف خود را برای ایجاد و تولید عکاسی و تصاویر مشابهی قرار دهید. توجه به ثبات و سطح پیشرفته تصاویر در بستری مانند اینستاگرام بسیار مهم است. چراکه شما می‌خواهید با استفاده از عکس‌هایی که تولید می‌کنید انقلابی منسجم و باکیفیت ایجاد کنید.

به همین منظور باید تمامی موانعی که منجر به ایجاد تغییرات ناگهانی در این زمینه می‌شوند را از سر راه بردارید.

اطمینان حاصل کنید که عکس‌های تولید شده مرتبط با تجارت شما باشد

اگر هدف شما در تولید تصاویر، عکاسی منظره است، حتما از عکس‌هایی که مرتبط با هدف اصلی است استفاده کنید. بنابراین، از عکس‌های بی‌ربط مانند عکس‌های سلفی جلوگیری کنید. مگر اینکه منظره‌ای نفس‌گیر‌ی در پس زمینه وجود داشته باشد. رعایت این اصول به این خاطر است که شما نباید فالوورهای خود را سردرگم کرده و آنها را به جهتی دیگر منتقل کنید.

در عکاسی خلاقانه و مبتکر عمل کنید

به روش‌های خلاقانه برای نشان دادن عکس‌های خود بیاندیشید.Quirky Campers  از تصاویر خیره کننده‌ای برای تبلیغ campervans خود استفاده می‌کند. استفاده از نورپردازی و ایده‌های خلاقانه سبب خلق تصاویر خاص و زیبایی می‌شود.

عکس‌هایی با کادر مربعی شکل بگیرید

همانطور که می‌دانید، قالب عکس‌های اینستاگرام به شکل مربع هستند. به همین خاطر رعایت این نکته بسیار حائز اهمیت است. دوربین‌های جدید و حتی اکثر تلفن‌های هوشمند این امکان را دارند که در یک فضا مربعی شکل عکس بگیرند. عکسبرداری در کاردهای مربعی به شما امکان می‌دهد تا در ویرایش قالب تصاویر صرفه‌جویی کنید و همچنین عناصر اصلی عکس به مرور زمان از بین نمی‌رود.

از نرم‌افزارهای عکاسی استفاده کنید

فراموش نکنید که از برنامه‌ها برای کمک به بهترین استفاده از تصاویر استفاده کنید. برنامه‌هایی مانند PicStitch و Snapseed به شما کمک می‌کنند تا تصاویر خود را زنده نگه دارید و به ایجاد یک طرح مناسب برای صفحه شما نیز کمک کنید. استوری‌های اینستاگرام را فراموش نکنید! اکنون که اینستاگرام دارای قابلیت استوری است، علاوه بر تصاویر از یک فیلم جالب نیز استفاده نمایید.

از تگ منطقه ای استفاده کنید

آیا در یک مکان و یا یک لوکیشن فوق‌العاده و بسیار جذاب تصویر موردنظر خود را عکاسی کرده‌اید و اکنون می‌خواهید آن را با فالوورهای خود به اشتراک بگذارید؟ حال زمان استفاده از ژئوتگینگ رسیده است.

این مورد به شما امکان می‌دهد تا پست‌های خود را مرتبط با مکان فعلی آنها نشان دهید و به اشتراک بگذارید. تنها کاری که باید انجام دهید تغییر مجوزها در تلفن شماست. سپس اینستاگرام مکان شما را ضبط کرده و آن را با هر یک از پست‌های شما نمایش می‌دهد. در صورت فعال شدن موقعیت جغرافیایی و یا ژئوتگینگ، گزینه انتخاب موقعیت جغرافیایی پست خود را خواهید داشت. هنگامی که name this location را انتخاب می‌کنید، لیستی از مشاغل محلی، رویدادها، مکانها و جاذبه‌های مرتبط نمایش داده می‌شود.

سپس می‌توانید گزینه موردنظر خود را انتخاب کنید. این بدان معناست، کاربرانی که بر روی موقعیت مکانی شما کلیک می‌کنند، تمام پست‌های دیگری که افراد در همان موقعیت جغرافیایی بارگذاری می‌کنند را مشاهده خواهند کرد. این امر می‌تواند برای برند شما فایده زیادی به همراه داشته باشد زیرا این امکان را به شما می‌دهد تا محصولات یا خدمات خود را به مخاطبان بیشتری در محدوده جغرافیایی گسترده‌تری نشان دهید.

اگر به بازاریابی کسب و کار شخصی خود می‌پردازید، می‌توانید همین کار را انجام دهید. به مشتریان دسترسی پیدا کنید و آنها را با تصاویر جغرافیایی مرتبط با مشاغل خود درگیر و سرگرم کنید. Geotagging همچنین به این معنی است که می‌توانید با فالوورهای خود در سراسر جهان در ارتباط باشید.

اگر در حال مسافرت هستید و می‌خواهید دنبال کنندگان خود را در یک مکان خاص ملاقات کنید و یا توجه آنها را جلب کنید، می‌توانید از این قابلیت در پست‌های خود به منظور جذاب کردن آن برای مخاطب خاص خود استفاده کنید. همانطور که در بالا به آن اشاره شد، این امر سبب ایجاد ارتباط بیشتر با مخاطبان و همچنین قرار گرفتن در معرض دید بیشتر که به معنای ارتقا شغل شماست، می‌باشد.

یک مسابقه راه‌اندازی کنید

چه کسی در فرصتی که برای برنده شدن و به دست آوردن محصولاتی رایگان فراهم شده است، تلاشی نخواهد کرد؟! و چه کسی از رقابت سالم لذت نمی‌برد؟ رقابت یک راه عالی برای گردهمایی بیشتر دنبال‌کنندگان است. لازم نیست هر روز مسابقات اینستاگرامی برگذار کنید، اما گاهی اوقات اجرای یک مسابقه می‌تواند راهی عالی برای عرضه یک کالا خاص یا گسترش بیشتر مخاطبان باشد. برخی از مسابقاتی که نحوه اجرا آنها آسان را برگذار کنید:

مسابقه‌های لایک در ازای جایزه:

روند این مسابقه بسیار ساده است. دنبال‌کنندگان به راحتی یک پست را لایک کرده که در ازای آن لایک، فرد وارد قرعه‌کشی اینستاگامی خواهند شد. این یک روش عالی برای بدست آوردن دنبال کننده‌های جدید است زیرا آنها برای حضور در مسابقه باید ابتدا شما را فالوو کنند.

مسابقه هشتگ:

در این مسابقات نیاز است شما یک هشتگ مربوطه را ایجاد کنید تا دنبال‌کنندگان بتوانید با استفاده از این هشتگ عکس یا ویدیویی را به اشتراک بگذارند. این نوع از مسابقات باعث می‌شود میزان ورود افراد جدید به پیج شما افزایش یابد زیرا شرکت کننده‌هایی که پست موردنظر را به اشتراک می‌گذارد سبب ورود فالوورهای آنها به صفحه شما خواهد شد. از آنجایی که فالوررهای فردی که در مسابقه شرکت کرده است به وی اعتماد دارد، افراد جدید نیز به شما اعتماد خواهند کرد و در نهایت تبدیل به طرفداران شما خواهند شد.

مسابقه عکس:

اگر می‌خواهید محصول یا کالای خاصی را به بازار عرضه کنید، این مسابقات می‌تواند عالی باشد. شرکت کنندگان تصویری از خود را با محصول شما یا چیزهای مرتبط با برند شما ارسال می‌کنند و سپس بهترین پست برنده است.

قبل از اجرا مسابقه، حتماً بازار هدف خود را تعریف و تعیین کنید تا اطمینان حاصل کنید که به سمت مخاطبان مناسب و هدف حرکت می‌کنید. همچنین، یک جایزه برای هدیه دادن و یک روش قابل اعتماد برای تعیین برنده داشته باشید. پیروی از نکات فوق به شما کمک می‌کند تا در یکی از قدرتمندترین ابزارهای بازاریابی امروز سرمایه گذاری کنید.

نظرات در رابطه با این پست
نام :
ایمیل :
وب سايت :
کد تاييد :
متن دیدگاه :