اینستاگرام یک ابزار فوق العاده برای افزایش بازدید برند شما به شمار می‌آید. شما با استفاده از فیلتر بر روی تصاویر و نوشتن کپشن جذاب، می‌توانید فالوور بسیاری برای برای خود جذب کنید.

میزان فالوور شما نشانگر محبوبیت و موفقیت شما در کسب و کارتان است. یکی از روش های افزایش فالوور اینستاگرام، فالوکردن سایرین و امیدوار بودن به دریافت فالو از جانب آنهاست. سوالی که اینجا پیش می‌آید این است که آیا می‌توان بودن این کار نیز فالوور جذب کرد؟ در اینجا به پاسخ این سوال خواهیم پرداخت.

به صورت منظم پست بگذارید

مردم به صورت ۲۴ ساعته و در تمامی روز در اینستاگرام در حال وقت گذرانی هستند و کمتر از ۱۰ درصد آنها از هشتگ برای جستجوی خود کمک می‌گیرند. پس برای بیشتر دیده شدن، پست های زیاد و جذابی بگذارید تا بیشتر در دید مشتریان خود قرار بگیرید.

اینستاگرام نیز دقیقا مانند پینترست کار می‌کند. پست های اخیر بازدید بسیار بالاتری دارند و پست های قدیمی در صورتی به کاربران نمایش داده می‌شود که پست های اخیر بسیار کم بوده و ارتباط محتوایی جستجوی کاربر با آن پست شما بالا باشد. در غیر این صورت، پس های شما زیر انبوهی از پس ها مدفون می‌شود و هرگز به کاربر نمایش داده نمی ‌شود.

به عقیده برخی از دوستان، بهترین زمان برای انتشار پست، سه شنبه و پنج شنبه است ولی این نکته را در نظر داشته باشید که مردم منتظر شما نخواهند ماند و هر روز در اینستاگرام و سایر فضاهای مجازی درحال گشت زنی هستند. پس ابتدا باید رفتار مخاطب خود را از بخش insights اینستاگرام خود تشخیص داده و پس از آن بر اساس رفتار آنها، هر روز پس های خود را منتشر کنید.

از طریق وب سایت خود نیز فالوور جذب کنید

وب سایت، توئیتر، فیس بوک و سایر درگاه های شما، روزانه بازدید های زیادی دارند و احتمالا بیشتر آنها حتی شمارا در اینستاگرام نیز فالو نکرده‌اند. برای حذف فالوور از وب سایت، تنها کافیست یک بنر با عنوان باما در اینستاگرام همراه باشید را قرار دهید. همین کار باعث می‌شود به مرور بازدید و فالوور شما نیز افزایش پیدا کند.

شما می‌توانید این کار را در سایر شبکه های اجتماعی، زیر فاکتور های دیجیتال، ایمیل و غیره نیز انجام دهید تا فالوور بیشتری را به اینستاگرام خود جذب کنید.

از حلقه FLC برای افزایش فالوور استفاده نکنید

حلقه FLC یکی از بدترین و اشتباه ترین روش های ممکن برای جذب فالوور است. این استراتژی یک شبه جواب نمی‌دهد و به زمان زیادی برای به ثمر نشستن نیاز دارد. ساختار این استراتژی به شرح ذیل است:

  1. تعدادی اکانت فیک در صنعت مورد نظر ایجاد کنید. هشتگ ها و ایفلوئنسر های این حوزه بعلاوه پیج خودتان را فالو کنید.
  2. به دنبال افرادی باشید که دارای بایو کامل، بیش از ۵۰۰ فالوور و تعدادی پست هستند. این شاخص ها نشان دهنده فعال بودن آن کاربر است. در صورت داشتن چنین مشخصاتی آن فرد را فالوو کنید و امید داشته باشید تا آن هم شمارا فالوو کند.
  3. چند مورد از پست هایی که منتشر شده است را لایک کرده و کامنت بگذارید تا مخاطب را تحت تاثیر قرار داده تا احتمال فالو شدن شما توسط آن بیشتر شود.
  4. در اکسپلور به دنبال تصاویری باشید که ارزش پیغام گذاری را داشته باشند. پس از پیداکردن آن، کامنت های خود را زیر آن درج کنید.
  5. مراحل ۲ تا ۴ را روز ۳ تا ۵ بار برای هر اکانت فیک ادامه دهید.

این روش، حلقه FLC است. انجام این حلقه در هر بار نباید بیشتر از ۵ دقیقه به طول انجامد و این یعنی روزانه شما ۱۵ تا ۲۵ دقیق زمان برای هر اکانت خود زمان صرف خواهید کرد. این روش به شما امکان ایجاد فضایی صمیمی را می‌دهد و شانس دریافت فالوور را برای شما بیشتر نیز می‌کند.

اینفلوئنسر های مرتبط و برجسته را منشن کنید

قطعا افراد یا برند های مشهوری هستند که در زمینه کاری شما مشغول به کار باشند و طرفداران زیادی باشند. فهرستی از این افراد جمع آوری کنید و زمانی که درحال پست گذاشتن و هشتگ گذاری هستید، افراد و یا برند های مرتبط را در همان پست منشن کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا محبوبیت و فالوور بیشتری نیز جذب کنید. (@username)

توجه داشته باشید که ایجاد حاشیه، تعریف بد و یا بد جلوه دادن افراد برای شما گران تمام خواهد شد و احتمال ریزش فالوور هارا خواهد داشت. از این مورد نیز مانند FLC با احتیاط استفاده کنید.

مسابقه برگزار کنید

مسابقه اینستاگرام یکی از محبوب ترین روش ها برای جذب فالوور است. افراد به دریافت چیزهای رایگان علاقه زیادی دارند ولی اگر قرار باشد هر روز یا هر هفته یک مسابقه برگزار کنید، عملا گور خود را کنده‌اید!

برای مسابقه برگزار کردن، ابتدا باید یک سطح مناسبی برای این کار ایجاد کنید و پس از آن اقدام به برگزاری مسابقه نمایید. مسابقات باید هر ۳ الی ۴ ماه درمیان باشد و اگر تند به تند این کار را انجام دهید، فروش شما وابسطه به تخفیف خواهد شد و فالوور های زیادی را نیز از دست خواهید داد.

برای اینستاگرام خود لینک سازی کنید

یکی از راه های افزایش فالوور، خود موتور های جستجو هستند. درست است که موتور های جستجو صفحات اینستاگرام را نمی‌تواند کراول کند ولی می‌توانید با استفاده از API هایی که از فیس بوک گرفته است، آدرس صفحات شمارا شناسایی کند.

شما می‌توانید با بهینه سازی بایو و نام خود و همچنین لینک سازی برای صفحه اینستاگرامان، در کلمات کلیدی مرتبط نیز بالا بوده و از گوگل ورودی دریافت نمایید. همچنین اگر وب سایت ندارید، می‌توانید آدرس اینستاگرام خود را بر روی نقشه گوگل خود ثبت نمایید تا پس از کلیک بر روی آن، وارد وب سایت شما شوند.

 

 

منبع: افزایش فالوور

نظرات در رابطه با این پست
نام :
ایمیل :
وب سايت :
کد تاييد :
متن دیدگاه :